Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012

EuroVelo και ποδηλατικός τουρισμός

EuroVelo είναι μία δράση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατιστών (ECF) για να αναπτυχθεί ένα δίκτυο υψηλής ποιότητας ποδηλατικών διαδρομών, οι οποίες συνδέουν όλη την Ευρώπη. Οι διαδρομές αυτές χρησιμοποιούνται από τουρίστες οι οποίοι διανύουν μεγάλες αποστάσεις με τα ποδήλατά τους, καθώς και από τον τοπικό πληθυσμό για πιο καθημερινές μετακινήσεις.



Αποτελείται σήμερα από 14 διαδρομές και προβλέπεται ότι το δίκτυο θα ολοκληρωθεί ουσιαστικά μέχρι το 2020.


Η διαδρομή 8 ενώνει το Cádiz της Ισπανίας με την Κύπρο και διανύει 5.888 χλμ. περνώντας από τα μέρη μας. Διαβάστε εδώ λεπτομέρειες σχετικά με τη συγκεκριμένη διαδρομή η οποία διαπερνά την Ήπειρο. Θα διαβάσετε στα εγγλέζικα, πως δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη το κομμάτι της διαδρομής που διέρχεται το Μαυροβούνιο (180 χλμ.), την Αλβανία (460 χλμ.) και την Ελλάδα φυσικά (580 χλμ.).

Μήπως να αφήσουμε τα φυλλάδια για λίγο και να πάρουμε σοβαρά το θέμα τουρισμός;
Μήπως κάποιος που γνωρίζει εγγλέζικα, να επικοινωνήσει με τους ανθρώπους της EuroVelο για αρχή;

Κάποιες σχετικές πληροφορίες ακόμη. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε αναθέσει το 2009 μία πρωτοποριακή μελέτη με τίτλο "Το Ευρωπαϊκό Δίκτυο ποδηλατοδρόμων, EuroVelo: Προκλήσεις και Ευκαιρίες για τον Αειφόρο Τουρισμό". Τον προηγούμενο μήνα, θεωρώντας ιδιαίτερα σημαντικό τον ποδηλατικό τουρισμό, ανέθεσε την επικαιροποίησή της. [πηγή]



Την αρχική μελέτη του 2009 μπορείτε να τη διαβάσετε και στα ελληνικά εδώ. Αντιγράφουμε ένα μικρό απόσπασμα:
"Οι ποδηλάτες έχουν ως κίνητρο λόγους υγείας  (σωματική δραστηριότητα), τη χαλάρωση και ταυτόχρονα τη γνωριμία με μια άλλη περιοχή.  Στοιχεία όπως το χαμηλό κόστος της ποδηλασίας, τα εντυπωσιακά τοπία ή το περιβάλλον  (αν και το τοπίο είναι σημαντικό) και η άνεση δεν αποτελούν πρωταρχικούς παράγοντες. Από την άποψη των χαρακτηριστικών της διαδρομής,  οι πλέον σημαντικοί παράγοντες είναι η ασφάλεια  (μικρή κυκλοφοριακή πυκνότητα),  η ευχρηστία  (σήμανση),  η ποικιλία των διαδρομών και οι δυνατότητες διαμονής/εστίασης.  


Μικρότερης σημασίας παράγοντες είναι το ενημερωτικό υλικό,  η πρόσβαση στις δημόσιες συγκοινωνίες,  η πυκνότητα των διαδρομών του δικτύου,  τα συνεργεία ποδηλάτων και οι υποδομές στους χώρους ανάπαυσης. Η αναλογία των τουριστών που διανυκτερεύουν προς αυτούς που κάνουν ημερήσιες εκδρομές ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με το δίκτυο διαδρομών, την περιοχή και την εκάστοτε διαδρομή."

Θα προσέξατε πως αυτοί οι τουρίστες δε θέλουν την Εγνατία, από την οποία τόσα περιμένουμε.


Discover Epirus by bike??

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ για την αναρτηση...