Κυριακή, 11 Ιανουαρίου 2009

Περισσότεροι ελεύθεροι χώροι

Την εποχή που όλες οι μεγάλες πόλεις αναζητούν τρόπους να αυξήσουν τους ελεύθερους, κοινόχρηστους χώρους, η πόλη μας έχει την πολυτέλεια να τους σπαταλά για χάρη των αυτοκινήτων.
Στο κέντρο των Ιωαννίνων διαθέτουμε δύο μεγάλους, κρυφούς δρόμους, οι οποίοι έχουν ελάχιστη κίνηση και χρησιμοποιούνται για τη στάθμευση αυτοκινήτων και αστικών λεωφορείων.
Μιλάμε για το δρόμο πρόσβασης στο υπόγειο Avdis parking τον οποίο για να φτιάξει ο Φίλιος, έφαγε μεγάλο μέρος της παλιάς πλατείας και από το διπλανό δασάκι.
Ο δεύτερος δρόμος λίγο πιο πέρα, αυτός που βρίσκεται η πιάτσα των ταξί στο ρολόι.

Η πρότασή μας είναι η εξής:

Πεζοδρόμηση της λεωφόρου μπροστά από τη Νομαρχία έως και τα φανάρια της 28ης Οκτωβρίου και της αρχής της οδού Μιχ. Αγγέλου. Η κίνηση θα διοχετευτεί στο δρόμο κάτω από την κεντρική ταράτσα, ο οποίος θα είναι διπλής κατεύθυνσης.
Πεζοδρόμηση επίσης της αρχής της οδού Αβέρωφ, από τα φανάρια της 28ης Οκτωβρίου έως τα επόμενα φανάρια στο baccara. Η κίνηση θα εξυπηρετείται εύκολα από το δρόμο όπου σήμερα είναι τα παρκαρισμένα αστικά λεωφορεία, ο οποίος θα γίνει διπλής κατεύθυνσης.
Τέλος οι αναγκαίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα διπλασιάσουν σχεδόν την πλατεία Ολυμπιάδας μπροστά από τα δικαστήρια.

Το μόνο που χρειάζεται για τα παραπάνω, είναι οι κατάλληλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Δεν περιορίζεται καμία υπάρχουσα λωρίδα κυκλοφορίας. Μάλιστα οι οδηγοί γλιτώνουν ένα φανάρι. Και η τροχαία έχει πλέον ένα κόμβο να ελέγξει, στη συμβολή 28ης και Μπιζανίου.

Ο προϋπολογισμός για το Δήμο, ελάχιστος και αφορά στην αγορά των οδικών πινακίδων. Ύστερα μαζευόμαστε μια μέρα και τοποθετούμε τις γλάστρες με τις μανόλιες της κεντρικής ταράτσας έτσι ώστε να εκτρέψουμε την κίνηση των ΙΧ.
Όταν κάποτε μαζέψει λεφτά ο Δήμος, κάνει και μία γενικότερη ανάπλαση των νέων ελεύθερων χώρων.

Τα οφέλη, πολλά, μα πάρα πολλά.

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Φοβούμαι δίνεις ιδέες για νέα υπόγεια παρκινγκ.

Αλέξανδρος Δευτεραίος είπε...

Η πρόταση είναι πραγματικά καλή. Πρέπει να προωθηθεί!

Ανώνυμος είπε...

Τι ωραία που θα ήταν να περιμένεις την παρέα για καφέ μπροστά σε μια πεζοδρομημένη Νομαρχία. Πόσο πιο ζωντανή θα ήταν αυτή η περιοχή. Και πόσο μου άρεσε όταν σπούδαζα στα Γιάννενα και περνούσα από εκεί που οι παππούδες έβγαιναν για πρωινό κουτσομπολιό στην πλατεία απέναντι. Υπάρχουν τώρα μετά την ανάπλαση αυτές οι εικόνες άραγε? Ωραία η ιδέα και πραγματικά ανέξοδη και εύκολα εφαρμόσιμη πιστεύω. Αλλά τέτοιες αποφάσεις χρειάζονται πολιτική βούληση.

Ανώνυμος είπε...

Να προχωρήσει αμέσως.. οι λύσεις υπάρχουν .. το ότι δεν εφαρμόζονται αν δεν γίνουν οι μελέτες των εκατομμυρίων και δεν πάρουν τα έργα οι ανάδοχες εταιρείες πρέπει να μας κάνει πιο καχύποπτους αλλά και δραστήριους συνάμα..και κάτι άλλο..ο δρόμος που κατεβαίνει από το περίπτερο απέναντι από την παλιά "Βοσκοπούλα" προς τα Λακκώματα δεν θα έπρεπε να έχει κάθετο προς το πεζοδρόμιο πάρκιγκ..; όπως επίσης και ο δρόμος που ανεβαίνει από την Καλούτσιανη στα Λακκώματα; θα χωρούσαν πολλάπλάσια αυτοκίνητα με πιο έυκολο και γρήγορο πάρκιγκ.. τι χρειάζεται; απλώς κάποια κιλά λευκή μπογιά για να πάρει χαμπάρι ο κόσμος την αλλαγή.. εφαρμόζεται σε όλες τις πόλεις του κόσμου πλην Ιωαννίνων..πράγμα που δεν μας κολακεύει καθόλου..

Umbrella είπε...

Καλά τα λες anonyme.

Όμως για τους δυο δρόμους που αναφέρεις, είναι πολύ απλή η λύση:
Αρκεί να συμφωνήσουν 4-5 κάτοικοι της περιοχής, να σταθμεύσουν κάθετα, μία μέρα χαλαρή δίχως κίνηση.
Μία φορά αρκεί. Και άσε το Δήμο να ψάχνει μελέτες και εργολάβους.

Ανώνυμος είπε...

Και γιατί δεν το κάνουν ; Τι περιμένουν; Ας πάρουν κι ένα κιλό μπογιά να φτιάξουν και δυο γραμμές και τέλος..

Ναπoλέων είπε...

«Εγκρίνω κι επαυξάνω» πού 'λεγαν οι καραβανάδες της εποχής μου...

Ως καλλίτερη ακόμα λύση προτείνω τα εξής:

1. Υπόγεια διάβαση της 28ης Οκτωβρίου προς την Μπιζανίου και δημιουργία άμεσης πρόσβασης από την «Όαση» προς τον κήπο του «Διεθνές»
Δεν θα κοστίσει πολλά και θα ενοποιήσει πλήρως την πάνω με την κάτω πλατεία. Τεράστιο κέρδος!
Ειδικά αν αρχίσει από την τωρινή Αστυνομία, ώστε να ενοποιηθεί με την πλατεία και το Ταχυδρομείο, και τελειώνει στο άκρο της «Όασης».

2. Κατάργηση-κηποποίηση του λοξού δρόμου που «απομονώνει» το "Ρολόϊ" και τον κήπο του και ενεργοποίηση, για άνοδο και κάθοδο, του δρόμου μπροστά στο πάρκινγκ του Δήμου.
ΚΑΙ ο κοινόχρηστος χώρος μεγαλώνει, ενοποιείται και ομορφαίνει ΚΑΙ το πάρκινγκ του Δήμου θα αποχτήσει ευκολότερη πρόσβαση ΚΑΙ τα αυτοκίνητα προς «Γυαλί-καφενέ» ανετότερη διαδρομή.

3. Tα αυτοκίνητα από 28ης προς Αβέρωφ και Κουρμανιό μπορούν να κατευθυνθούν μέσω του τωρινού πεζόδρομου προς Στρατοδικείο, Δημαρχείο. Ο δρόμος ΚΑΤΩ από το «Ρολόϊ» θα γίνει διπλής κατεύθυνσης.

Αυτά από μένα και το ξανασυζητάμε.

αγάπη - αφοπλισμός - ειρήνη
Ναπολέων

Βαγγέλης Φ. είπε...

Με χαρά παρατηρώ ότι υπάρχουν καταπληκτικές ιδέες από ανθρώπους που είναι (πιστεύω) μη σχετικοί με το αντικείμενο μα πάνω απ' όλα σκεπτόμενοι άνθρωποι και με σεβασμό στον πολίτη και το περιβάλλον. Είθε να υπάρξει ένας δίαυλος επικοινωνίας με τους υπευθύνους για την συζήτηση και ανάδειξη λύση εκ των έσω και να σταματήσουμε να απευθυνόμαστε στα "μεγάλα" κεφάλια (κεφάλαια) .....