Δευτέρα 25 Μαΐου 2009

Μετακινούμαστε έξυπνα

*
*
Κάπως έτσι προωθούν και ενθαρρύνουν οι φορείς τη χρήση ποδηλάτου στην Ευρώπη.
Εμείς εδώ, μαζευόμαστε λίγοι και προσπαθούμε με διάφορους τρόπους, να ενθαρρύνουμε τους φορείς! Να τους ανοίξουμε τα μάτια, να τους πείσουμε ασχοληθούν με το θέμα.

11 σχόλια:

Unknown είπε...

Δεδομένης της εξαιρετικής σημασίας στη ζωή της πόλης που διαδραματίζει το Πανεπιστήμιο, μα και της γειτνίασής του με το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, άμεση προτεραιότητα και πολλαπλά οφέλη θα έχουμε από την ανάπλαση του, σήμερα επικίνδυνου, δρόμου με διαπλάτυνση και κατασκευή ποδηλατόδρομου.

Σχετικό ρεπορτάζ «Θα ήταν ωραίο να έχουμε ποδηλατοδρόμους»

Umbrella είπε...

Τι να πεις γι' αυτόν το δρόμο. Η κεντρική αρτηρία σύνδεσης πόλης και πανεπιστημίου.
Στον πολιτισμένο κόσμο, θα ήταν ένας δρόμος φαρδύς, με σκιερά δέντρα, με πλατύ ποδηλατόδρομο, με άνετο πεζοδρόμιο, παγκάκια και στάσεις λεωφορείου. Γιατί όχι με ταμπλό / βιτρίνες κατά μήκος της διαδρομής, στα οποία οι φοιτητές θα εκθέτουν τις δημιουργίες τους. Ο ομορφότερος και ασφαλέστερος δρόμος της πόλης.
Αντί αυτού, έχουμε έναν από τους πιο άσχημους και επικίνδυνους δρόμους!
Η πόλη βλέπεις νοιάζεται να παίρνει μόνο τα νοίκια και τα τρία ευρώ του καφέ από τους φοιτητές, τίποτα άλλο.
Οι καθηγητάδες από την άλλη, μετακινούνται με ακριβές λιμουζίνες με διζωνικό κλιματισμό, τι τους νοιάζει;

Απορώ όμως και με τους φοιτητές που ανέχονται αυτή την κατάσταση!

Ανώνυμος είπε...

Οι φορείς στην Ελλάδα είναι ο καθρέπτης της κοινωνίας μας!
Οι φορείς είναι αυτοί που είναι... το θέμα είναι εμείς τι κάνουμε.
Τι πιστεύεις ότι αν στην πόλη μας υπήρχαν 1000 άτομα που χρησιμοποιούσαν το ποδήλατο καθημερινά δεν θα αναγκαζόνταν και οι φορείς να κάνουν κάτι.
Οι λίγοι μπορούν να γίνουν πολλοί αν ο καθένας μας αποφασίσει τα αφήσει τα λόγια και να συμμετέχει ενεργά.

Unknown είπε...

The Mayor of London, Boris Johnson, has had what was described as a "near-miss" with a lorry while riding his bicycle in east London. ΕδώΟ Δήμαρχος των υποανάπτυκτων, βάρβαρων Λονδρέζων κυκλοφορεί με ποδήλατο, αν είναι δυνατόν !!

Πόσο πίσω είναι οι άνθρωποι... ευτυχώς εμείς οι πολιτισμένοι έλληνες έχουμε ανακαλύψει προ πολλού το αυτοκίνητο, το οποίο πέρα από πρακτικό είναι και στολίδι για τα πεζοδρόμια και τα πάρκα μας :-(

Να δω Δήμαρχο Ιωαννιτών να μετακινείται με ποδήλατο και τι άλλο !!

Umbrella είπε...

Ποιος καλέ, ο Νικόλας ο Γκόντας; Που μένει 5 λεπτά με τα πόδια από το Δημαρχείο και θέλει αυτοκίνητο;

Anonyme, θα διαφωνήσω. Κι ας μη πάμε μέχρι το Λονδίνο. Στην Κέρκυρα, την Πρέβεζα, τα Τρίκαλα, Καρδίτσα κ.ο.κ. πόσο διαφορετική μπορεί να είναι η κοινωνία;;
Εσύ πως τι φαντάζεσαι την ενεργή συμμετοχή; Τι άλλο προτείνεις να κάνουμε;

Ανώνυμος είπε...

Λοιπόν η κάθε κοινωνία πορεύεται ανάλογα.

Οι Κερκυραίοι και γενικώς οι Επτανήσιοι είναι διαφορετικοί απο εμάς. Ηταν "τυχεροί" που βρέθηκαν υπο την κυριαρχία των Ενετών. Δυτική κουλτούρα!

Όσο για την Πρέβεζα τα Τρίκαλα και την Καρδίτσα εκεί το ποδήλατο έχει ιστορία δεκαετιών μιας και η μορφολογία του εδάφους ήταν καταλληλότερη από τα Γιάννενα. Όλοι αυτοί δεν περίμεναν τους ποδηλατόδρομους για να αποφασίσουν να χρησιμοποιήσουν τα ποδήλατα. Δεν είναι πανάκεια οι ποδηλατόδρομοι.

Τώρα θα πάρω αφορμή από τη φράση σου "Εμείς εδώ, μαζευόμαστε λίγοι και προσπαθούμε με διάφορους τρόπους, να ενθαρρύνουμε τους φορείς!" Θα δώσω βαρύτητα στο "λίγοι", θα κάνω το δικηγόρο του διαβόλου και θα σου πώ οτι αν πράγματι είναι λίγοι αυτοί που χρησιμοποιούν ποδήλατο στην πόλη τότε γιατί να ασχοληθούν οι φόρείς, αφού οι περισσότεροι είναι ενάντια!

Θα σου θέσω και ένα άλλο ερώτημα γιατί καλά είναι να παίρνουν πρωτοβουλίες οι φορείς αλλά υπάρχει και η ατομική ευθύνη.

Έχεις ρωτήσει όλους αυτούς που πάνε για καφέ στο μώλο με το αυτοκίνητο ή κάνουν τη βόλτα τους με το αυτοκίνητο γύρω από τις καφετέριες γιατί δεν αποφασίζουν να πάρουν ποδήλατο; Αν όλοι αυτοί χρησιμοποιούσαν το ποδήλατό τους όπως εσύ και τόσοι άλλοι δεν θα ήταν τα πράγματα καλύτερα; Τι τους εμποδίζει; Δεν νομίζω ότι είναι οι ποδηλατόδρομοι (δεν λέω οτι δεν χρειάζονται) αλλά όλα είναι θέμα νοοτροπίας...

Τι διαφορετικό έχουν όλοι όσοι χρησιμοποιούν το ποδήλατο στα Γιάννενα ακόμη και σήμερα που δεν υπάρχουν ποδηλατόδρομοι στο κέντρο; Είναι οι τρελοί ή οι γραφικοί του χωριού; Δεν νομίζω.

Θα ήταν αλήθεια ενδιαφέρον να γίνει μια δημοσκόπηση και να δούμε πόσοι από τους συμπολίτες μας θα αφηναν το αυτοκίνητό τους για ένα ποδήλατο. Αν είναι οι περισσότεροι τότε δεν είναι ανάγκη να δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι αλλά να χρησιμοποιηθούν οι υπάρχοντες δρόμοι, στους οποίους φυσικά δεν απαγορεύται να κυκλοφορεί το ποδήλατο. Μήπως οι περισσότεροι θεωρούν το ποδήλατο παρακμιακό μέσο μεταφοράς; Μήπως δεν ταιριάζει στο κοινωνικό τους προφίλ;

Αλλά δεν αλλάζει εύκολα η νοοτροπία. Θέλει χρόνο και κόπο.

Υ.Γ. Αυτοί που παρκάρουν τα αυτοκίνητα στα πεζοδρόμια, που διασχίζουν με αυτοκίνητα και μηχανάκια τους πεζόδρομους είναι πολίτες της πόλης μας δεν είναι οργανισμοί, φορείς και ότι άλλο. Και δυστυχώς είναι πολλοί. Αυτή είναι η κοινωνία της πόλης μας!

vlakas είπε...

Αφού είναι περισσότεροι από τους ποδηλάτες αυτοί που παρκάρουν στα πεζοδρόμια, αυτοί που κινούνται στους πεζόδρομους, αφού που οδηγούνε σαν μοσχάρια στους δρόμους, τότε έχουν το δίκιο με το μέρος τους. Αυτό θα πω στο φίλο μου που κινείται με αναπηρικό καροτσάκι και στη γυναίκα μου όταν βγάζει βόλτα με το καρότσι την κόρη μου. Αυτοί είναι περισσότεροι. Έχουν δίκιο. Πηδήξτε μας.

Άει στο διάολο μαλάκα "φίλε μου" ανώνυμε...

Ανώνυμος είπε...

The Londoner

Καταρχήν να σημειώσω ότι η περιοχή που κινούτανε ο δημαρχάρας Boris (το Limehouse) θεωρείτε κάπως πιο υποβαθμισμένη σε σχέση με τις λεγόμενες τουριστικές και αναπτυγμένες περιοχές του λοιπού Λονδίνου. Ανήκει στο ανατολικό Λονδίνο για όποιον έχει γνώση κοντά στο παλιό λιμάνι των Docklands. Έχει μεγάλη σημασία η γεωγραφική αναφορά που κάνω. Δεν πρόκειται για πλούσια περιοχή, κι όμως το δίκτυο ποδηλατοδρόμων που έχει είναι αρκετά αναπτυγμένο (ναι ακόμα και οι πιο λαϊκές γειτονιές έχουν προνόμια σ’αυτή τη πόλη)…Τώρα τη δουλειά είχε ο δήμαρχος εκεί άγνωστο, ούτε το σπίτι του είναι κει ούτε το δημαρχείο. Μάλλον ανήκει σ’αυτούς τους «βλάκες» που δεν έχουν δουλειά να κάνουν και κόβουν βόλτες με το ποδήλατο…..
Τώρα όπως λέει και ο φίλος ο ανώνυμος ας υποθέσουμε ότι κάποια από αυτά που λέει έχει δίκιο και πως συμφωνούμε. Πως όμως θα δημιουργήσουμε συνείδηση στους νέους πολίτες αυτής της πόλης; Πως αυτοί οι νέοι πολίτες θα μάθουνε να χρησιμοποιούν το ποδήλατο ως μέσο και όχι ως παιχνίδι; Γιατί ο πιτσιρικάς να μη πάει με το ποδήλατο του στο φροντιστήριο ή οπουδήποτε αλλού;
Είναι ελεύθερος να πάει είναι η απάντηση;
Εσύ το δικό σου το παιδί θα το άφηνες να κόβει βόλτες με το ποδήλατο του στο κέντρο της πόλης;
Θα αισθανόσουν ασφαλής;

Λοιπόν πολύ τη μασάμε τη καραμέλα και θα πάθουμε κανά ζάχαρο…
Τουλάχιστον οι γενιές οι τωρινές ας κάνουν κάτι χρήσιμο για τις νέες…..

Τέλος αγαπητή ομπρέλα οι φοιτητές της πόλης φωνάζουν ποιος τους ακούει είναι το θέμα…(κι εγώ στα Γιάννενα σπούδασα, από πολύ παλιά φωνάζαμε…)

Umbrella είπε...

Οι φοιτητές της πόλης νοιάζονται περισσότερο για αυτά που τους λένε να νοιαστούν νομίζω.
Δεν είδα κανέναν να μοιράζει μπροστά στη Νομαρχία σχετικά φυλλάδια. Δεν είδα να γράφουν στους τοίχους κάτι σχετικό. Δεν είδα συναυλίες και κινητοποιήσεις.
Ο δρόμος για το Πανεπιστήμιο θα έπρεπε να κλείνει κάθε βδομάδα μέχρι να δοθεί λύση.

Πόσο μεγαλύτερη ανάγκη ήταν η κατασκευή της τυφλής λεωφόρου Γεννηματά από την κατασκευή του δρόμου προς πανεπιστήμιο;;;;

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Unknown είπε...

Παιδιά ας μην τσακωνόμαστε είναι καλό νομίζω να αυξάνεται η κυκλοφορία των ποδηλάτων και να μειώνονται τα αυτοκίνητα. Μην το κάνουμε όμως περίπλοκο ας σκεφτούμε πιο απλά το ποδήλατο είναι μεταφορικό μέσο φθηνό, δεν μολύνει το περιβάλλον, γυμνάζει και μας πάει όπου θέλουμε. Εγώ δεν λέω κάντε τα όλα με ποδήλατο όμως λέω χρησιμοποιήστε το συχνά.
Αρκεί να σας πώ ότι και εγώ πολύ πρόσφατα άρχισα να κυκλοφορώ με ποδήλατο και μάλιστα ηλεκτρικό και στα σταμάτησα να παίρνω σε όλες τις περιπτώσεις το αυτοκινητό μου κατα κάποιο τρόπο είμαι ευχαριστημένος αισθάνομαι λίγο καλύτερα με τον εαυτό μου και νομίζω ότι κερδίζω λίγο χρόνο παραπάνω από την ζωή μου.
Όσο για το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι φοβερή εμπειρία!!!έχει δύο ταχύτητες χαμηλή,ψηλή οι οποίες σου ελαφραίνουν το πετάλι στις δύσκολες περιπτώσεις. Κατα τα άλλα είναι πανεύκολο στην χρήση και έχει μπαταρία λιθίου η οποία ανακυκλώνεται από το εργοστάσιο παραγωγής των ποδηλάτων!!!!
Στα άλλα του χαρακτηριστικά είναι ένα κανονικό ποδήλατο.
Όσοι ενδιαφέρεστε κοιτάξτε εδώ :
http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/pages/electrobike-/80484881682?ref=ts