Μετά την τόση επιτυχία και ενθουσιασμό, αναμένουμε από Δευτέρα την οριστική απαγόρευση κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα στους δρόμους που πρόκειται να πεζοδρομηθούν.
Στη σουηδική πόλη Gävle προτίμησαν μεταξύ άλλων, να στείλουν ένα οπτικό μήνυμα στην υπόλοιπη Ευρώπη, με 40 αυτοκίνητα, 40 ποδηλάτες και ένα λεωφορείο με 40 επιβάτες, δείχνοντας στους πολίτες την επιφάνεια δημόσιου χώρου που μπορεί μία πόλη να κερδίσει, όταν χρησιμοποιεί εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης.
Περισσότερα πετυχημένα παραδείγματα καταγράφει ο πέμπτος οδηγός που μόλις εκδόθηκε και αφορά 11 ευρωπαϊκές πόλεις με τα σχετικά στοιχεία επικοινωνίας:. Best Practice Guide.
4 σχόλια:
είμαι κι εγώ ποδηλάτης...μάλιστα από αυτούς που το "άφησε το άθλημα" για ελάχιστο χρόνο όταν πήγα αθήνα για σπουδές. Και συμφωνώ με όλα τα μέτρα κλπ κλπ. ΑΛΛΑ προς Θεού αυτά που έχω δει από ποδηλάτες στα Γιάννενα έχουν αρχίσει και με τρομάζουν. Το πρόβλημα νοοτροπίας "κάγκουρα" που εμφανίζεται και σε "μας" αποδεικνύει οτι ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ή μάλλον ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ
Δεν ξέρω πως και τι πρέπει να γίνει...ποδήλατα αφημένα κάθετα πάνω στα μικρά πεζοδρόμια, ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης του μπροστινού, οδήγηση ΠΑΝΩ στο πεζοδρόμιο, κανένα φως τη νύχτα, ανάποδα στο δρόμο, κανένας σεβασμός σε ΚΟΚ, παιζούς, οδηγούς αυτοκινήτων...
και δεν μιλάω για εξαιρέσεις ...
παιδιά και πεζοί ίσον παιζοί...τέλος πάντων συγνώμη για το ορθογραφικό
- Ανωνύμος ο αποπάνω
Ως οδηγός αυτοκινήτου υποτίθεται μαθαίνεις 2-3 πράγματα περί ΚΟΚ και οδηγικής συμπεριφοράς, για να πάρεις το δίπλωμα.
Ως οδηγός ποδηλάτου δε γνωρίζεις το παραμικρό. Ότι έχεις δει από τις ταινίες στο σινεμά!
Προσωπικά προσπαθώ να σέβομαι όσο γίνεται τον ΚΟΚ, στο κάτω κάτω όχημα είναι και το ποδήλατο.
Στην πράξη όμως θα πάω σε κάποιους δρόμους αντίθετα, αλλά πάντα σεβόμενος το όχημα που έρχεται κανονικά (μερικές φορές έχει τύχει να περιμένω 1-2 λεπτά να αδειάσει ο δρόμος).
Στα πεζοδρόμια δύσκολα ανεβαίνω, γιατί τα περιθώρια αντίδρασης είναι πολύ μικρά.
Στα φανάρια συνήθως κινούμαι σαν πεζός, δηλαδή εάν περιμένω και δω ότι δεν έρχεται αυτοκίνητο, τότε θα περάσω.
Για τις διαβάσεις αφού σταματάω με το αυτοκίνητο, το ίδιο κάνω και με το ποδήλατο, ωστόσο είναι άσχημο να βλέπεις ποδηλάτες (υποτίθεται άνθρωποι ευαίσθητοι σε κυκλοφοριακά θέματα) να μην σταματάνε για τους πεζούς που περιμένουν να περάσουν στις διαβάσεις.
Το σίγουρο είναι ότι στους κεντρικούς δρόμους κάθε πόλης χρειάζονται ποδηλατόδρομοι. Δύσκολα σε σέβεται το αυτοκίνητο.
Δημοσίευση σχολίου