Από τότε που θυμάμαι τις απόκριες στα Γιάννενα, χρόνια τώρα, όλα ίδια και απαράλλαχτα. Το μόνο που άλλαζε κάθε χρόνο ήταν η ηλικία των διοργανωτών, μπροστάρηδων των συλλόγων.
Δωρεάν κρασί και ξύλα, πάντα. Απουσίαζε όμως ο στολισμός, ο πολιτισμός, η οργάνωση, η αισθητική, η φαντασία. Δρόμοι μποτιλιαρισμένοι από αυτοκίνητα, κόσμος να στριμώχνεται μεταξύ των αυτοκινήτων, επισκέπτες να ρωτάνε πού είναι οι τζαμάλες. Δεν μπήκε ποτέ κανείς στον κόπο να τυπώσει ένα δισέλιδο με την ιστορία και τις τοποθεσίες των φωτιών.
Φέτος όμως, δεν είχαμε μία από τα ίδια.
Φέτος για πρώτη φορά η πόλη ετόλμησε και τίμησε τις απόκριες με έναν καρνάβαλο!
Στήθηκε στην κεντρική ταράτσα των Ιωαννίνων, και αναπαριστά τον Κίνγκ Πάιρρους ντυμένο Αλεξάντερ δι Γκρέητ.
Άλλη μία πρωτοτυπία είναι πως δεν κάηκε με τη λήξη του καρναβαλιού. Αποτελεί τμήμα της δυναμικής ταράτσας της πόλης μας, από την οποία εμφανίζονται και εξαφανίζονται στύλοι φωτισμού. Τις επόμενες μέρες, ελπίζουμε να εξαφανιστεί και ο καρνάβαλος.
15 σχόλια:
Έχω μιά απορία, ρε φίλε:
Εκτός από το να πεθάνει από την κεραμίδα που έφαγε στο κεφάλι ο Πύρρος {διότι προφανώς ο βλάξ είχε ξεχάσει να φορέσει εκείνη την ημέρα την κάσκα του} τί αλλο σπουδαίο έκανε για την Ήπειρο, ώστε να τον τιμήσουμε με άγαλμα;;;
Το δάχτυλό του πάντως δείχνει τα κεραμίδια της Νομαρχίας, οπότε, κατ' αυτό τουλάχιστον, είναι χρήσιμος ως άγαλμα!
α-α-ε
Ν.
το δαχτυλο του δειχνει την μιζερια της πολης, η οποια θελει να ξεκολλησει. Και οι κομπλεξικοι δεν την αφηνουν. Για τον Πυρρο, τον μεγιστο, διαβαστε την εγκυκλοπαιδεια.
Καλά πότε στήθηκε ο πλαστικός (;) Βασιλεύς Πύρρος στην ταράτσα;
Πάει δεν γλέπω ντιπ για ντιπ.
Άκρως ενδιαφέροντα για τα έθιμα της Αποκριάς στα παλιά Γιάννινα θα βρείτε εδω
http://www.giannena-e.gr/Giannena/apokries/Papaioannou-G._Apokries.aspx
Ευτυχώς υπάρχουν ορισμένοι να διασώσουν τα παλιά που δείχνουν και το δρόμο για τα μελλούμενα.
Οταν η εμπάθεια συνοδεύεται και από τραγική άγνοια καταντάει απίστευτα αστεία..ως γνωστόν, άλλωστε, ο Πύρρος ήταν ένας άχρηστος, ο Αλέξανδρος σφαγέας των λαών και η επανάσταση του 21 έγινε από κάτι αιμοδιψείς τύπους που χάλασαν την ωραία ατμόσφαιρα που επικρατούσε στην περιοχή.Για την περίοδο της τουρκοκρατίας και το υπόδουλο του πνεύματος δεν είδα κανέναν να ντρέπεται.τελικά, οι συγκρίσεις πρέπει να γίνονται μόνον με τους ομοίους μας..
Υ.Γ Βόρειος Ηπειρος υπάρχει ή την ονειρευτήκαμε κι αυτήν;
Διαβάστε το σχετικό επίκαιρο παρακαλώ...εδώ</a
Μια μεγάλη μερίδα του κόσμου στην πόλη πιστεύει οτι ο Πύρρος ζούσε στα Γιάννενα!!! Ρωτήστε και θα δείτε... Οι Πρεβεζιάνοι τον θεωρούν δικό τους και γελάνε με την...Πυρρο-μανία των Γιαννιωτών. Η όλη περίπτωση θυμίζει - όπως όλα - γηπεδική νοοτροπία.
Δεν ξέρω αν ήταν "μέγιστος" ή όχι ο Πύρρος, δεν με ενδιαφέρει αν ήταν σφαγέας των λαών ο Αλεξανδρος (που ήταν). Η ιστορία κύριοι δεν είναι τιμή μας - περηφάνια μας. Είναι ένα μεγαλό εργαλείο για να παρακολουθήσει κανείς το μεγαλείο αλλά και την βαρβαρότητα της ανθρωπότητας. Τελεία και παύλα....Ιστορική σημασία και μόνο....ασύνδετη και άσχετη με το τώρα...Στο κάτω κάτω οι περήφανοι Ελληνες του σήμερα μόνο Έλληνες δεν είναι με την ...αιμομιξία που έγινε από την αρχαιότητα ως τώρα.
Οι δε πολέμιοι των Ελληναράδων και της "αρχαίας Ελληνικής περηφάνειας" στο πείσμα τους αγνοούν και τσαλαπατούν τα πάντα.
Η ιστορία δεν δόγμα κύριοι...ούτε λειτουργεί με φυλετική επαγωγή (τύπου: ο Αλέξανδρος ήταν Έλλην, Μακεδών και Μέγας...εγώ είμαι Έλλην, Κοζανίτης άρα και Μέγας)
Το μόνο καλό είναι ότι, οτιδήποτε κακόγουστο (προσωπικά μιλώντας πάντα) συγκεντρώνεται στην ίδια κεντρική περιοχή των Ιωαννίνων, αφήνοντας άλλες χωρίς πολλές παρεμβάσεις, πράγμα καλό και κακό.
Πάντως την επόμενη φορά που θα θέλει κάποιος να κάνει μια δωρεά ας ρωτήσει τι πραγματικά έχει ανάγκη η πόλη κι όχι να στέλνει-επιβάλει ένα άγαλμα.
Γεια σου Μέγα Ναπολέοντα!
Anonyme υπ' αριθμ. 1, δες στο λεξικό κάποια συνώνυμα της λέξης μιζέρια, κινδυνεύεις να γίνεις μονότονος (πιότερο κι από μένα).
Anonyme υπ' αριθμ. 2, ωραία η πληροφορία σου, μου είχε ξεφύγει.
Anonyme υπ' αριθμ. 3, κατέχεις μία άποψη της ιστορίας του τόπου μας, αυτή που μας δίδαξε το σχολείο. Αν αντέχεις να διαβάσεις μία άλλη άποψη, τη σειρά ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ (εκδόσεις τυπωθήτω), τις "Ασκήσεις Ελευθερίας" του Νίκου Δήμου ή τις "Σημειώσεις για το τρεμάμενο σώμα" του Θανάση Τριαρίδη, έλα να μιλήσουμε σοβαρά για τους ...εθνικούς μας ήρωες, για την βόρεια και την ...νοτιοδυτική Ήπειρο.
Πάντως από σεβασμό σε σένα και την πλειοψηφία της πόλης, ματαιώσαμε προχθές την κατάθεση κεραμιδιών στο άγαλμα του ...Ηπειρώτη στρατηλάτη.
Chorike, πρόσεχε, ο Νίκος Δήμου είναι μέγας ανθέλλην. ;-)
Σάντογκολντ, έχεις τα δίκια σου, έλα όμως που ως κράτος επιλέγουμε να συντηρούμε εθνικούς μύθους, εθνικές παρελάσεις, εθνικές συνέχειες και καταγωγές, αντί να προσφέρουμε παιδεία και μόρφωση. Είναι πολύ φτηνότερες οι παρελάσεις, με τέντες από την εποχή της χούντας, και άφθονους κομπάρσους, εθελοντές με το ζόρι.
ges woat, δυστυχώς η κακογουστιά έχει κατασκηνώσει σε όλη την πόλη εδώ και χρόνια. Δεν είναι προσόν μόνον των σημερινών αρχόντων. Η κακογουστιά έχει γίνει συνήθειά μας.
Κι εκεί που ελπίζεις πως κάτι θα αλλάξει, σου 'ρχεται ο Πρόεδρος, ο κοσμογυρισμένος Παπούλιας και δίνει κύρος σε αυτή τη χολιγουντιανή φάρσα στη κεντρική ταράτσα.
...έπεται συνέχεια...
μακάρι να ήταν το άγαλμα του Πύρρου το μόνο πρόβλημα αισθητικής που έχει η πόλη σήμερα..το οποίο ως άγαλμα μια χαρά είναι..πάντως σε σχέση με την ιστορία του τόπου μας για ρωτήστε πόσοι επισκέφτηκαν το αρχαιολογικο μουσείο που ξανάνοιξε πρόσφατα και είναι εξαιρετικό ; τι είπατε; ποιο μουσείο;
Εσύ φίλε πήγες στο Μουσείο, είδες την αίθουσα του Πύρρου, και βρίσκεις και το άγαλμα μια χαρά;
Όταν οι συμπολίτες μας δεν έχουν την απαιτούμενη παιδεία για να σπεύδουν στο αρχαιολογικό Μουσείο, δυο και τρεις φορές το χρόνο, τότε το Μουσείο, η πόλη, το σχολείο, αναλαμβάνει να τους κεντρίσει το ενδιαφέρον. Στην περίπτωσή μας δεν υπάρχουν ούτε πινακίδες να σε οδηγούν σε αυτό, κι έτσι Ο κόσμος αρκείται στις τσάμπα κιτσαρίες του Σέρβου.
Επίσης μου κάνει άσχημη εντύπωση πως δεν εκφράστηκαν για τον καρνάβαλο της ταράτσας ούτε οι καθηγητές του τμήματος ιστορίας και αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου μας, αλλά ούτε οι αρχαιολόγοι του Μουσείου.
Ελπίζω να το κάνουν.
{Όχι ιδιαίτερα} αγαπητέ «Ανώνυμε»,
ακολούθησα την υπόδειξή σου να διαβάσω εγκυκλοπαίδεια και, έτοιμος να δεχτώ οιονδήποτε μυκτηρισμό του φιλοξενητή μας για κατάχρηση του χώρου του, παραθέτω αυτά που διάβασα:
«««««««
Ο Πύρρος της Ηπείρου, (318 - 272 π.Χ.) ήταν βασιλιάς των Μολοσσών, ελληνικού φύλου που κατοικούσε στο βασίλειο της Ηπείρου, καθώς κι ένας από τους σπουδαιότερους ηγεμόνες της πρώιμης Ελληνιστικής περιόδου. Θεωρείται κορυφαίος στρατηγικός νους, ένας από τους λαμπρότερους της παγκόσμιας στρατιωτικής ιστορίας. Φιλόδοξος στο έπακρο, δεν δίσταζε να θυσιάζει τα προνόμια και τις προσωπικές ανέσεις που τού διασφάλιζε η ιδιότητά του στο βωμό των μεγαλειωδών οραματισμών και επιδιώξεών του. Αξίζει να σημειωθεί ότι πέτυχε να στεφθεί και βασιλιάς της Μακεδονίας δύο φορές, για σύντομο χρονικό διάστημα.
Ο Πύρρος γεννήθηκε το 318 π.Χ. στην Ήπειρο. Πατέρας του ήταν ο Αιακίδης, βασιλιάς των Μολοσσών της Ηπείρου και μητέρα του η Φθία, θυγατέρα του Μένωνος από την Θεσσαλία. Ο Βασιλικός οίκος των Μολοσσών, της οποίας μέλος ήταν ο Πύρρος ιστορούσε την καταγωγή της απο τον Νεοπτόλεμο, υιό του ήρωα Αχιλλέα. Ο Νεοπτόλεμος ίδρυσε τον βασιλικό οίκο, μέλος του οποίου ήταν και η Ολυμπιάδα, μητέρα του Μέγα Αλέξανδρου. Περίπου το 316 π.Χ. οι Μολοσσοί επαναστάτησαν εναντίον του Αιακίδη και μπροστά στον κίνδυνο να χάσει την ζωή του, δύο υπηρέτες φυγάδευσαν τον Πύρρο στην αυλή του Βασιλιά των Ταυλάντιων, Γλαυκία. Η γυναίκα του Γλαυκία, Βέροια άνηκε στον Βασιλικό οίκο των Μολοσσών και δέχτηκε να αναθρέψει τον μικρό Πύρρο μαζί με τα δικά της παιδιά. Ο Κάσσανδρος της Μακεδονίας, εχθρός του Αιακίδη, προσπάθησε να επέμβει και πρόσφερε 200 τάλαντα στον Γλαυκία ώστε να του δώσει τον Πύρρο. Ο Γλαυκίας όμως, κυρίως λόγω της γυναίκας του, αρνήθηκε. Το 307 π.Χ. βοήθησε τον Πύρρο να ξαναπάρει πίσω τον Θρόνο του πατέρα του στην Ήπειρο. Όχι για πολύ όμως γιατί 5 χρόνια αργότερα, οι Μολοσσοί επαναστάτησαν και ο Πύρρος κατέφυγε εξόριστος στον Δημήτριο τον Πολιορκητή.
Μαζί με τον Δημήτριο πήρε μέρος στην μάχη της Ιψού. Στην συνέχεια, το 298 π.Χ. βρέθηκε στην Αίγυπτο, στην αυλή του Πτολεμαίου Α'. Ο Πτολεμαίος εκτίμησε τα προσόντα του νεαρού Πύρρου και τον πάντρεψε με την Αντιγόνη. Μερικά χρόνια αργότερα, ο Πύρρος έχοντας στρατιωτική και οικονομική βοήθεια απο τον πεθερό του Πτολεμαίο, επέστρεψε στην Ήπειρο και ξαναπήρε τον Θρόνο της Ηπείρου, κυβερνώντας μαζί με τον Νεοπτόλεμο Β'. Σύντομα όμως δολοφόνησε τον Νεοπτόλεμο και έμεινε μόνος του βασιλιάς. Το 295 π.Χ. μετάφερε την πρωτεύουσα του Βασιλείου του στην Αμβρακία(σημερινή Άρτα). Η δύναμη του συνεχώς μεγάλωνε και λίγα χρόνια αργότερα προέλασε εναντίον της Μακεδονίας. Οι Μακεδόνες τότε τον ανακήρυξαν βασιλιά τους. Το 284 π.Χ.ο Λυσίμαχος εισέβαλε στην Μακεδονία και ο Πύρρος αναγκάστηκε να αποτραβηχτεί πίσω στην Ήπειρο.
Ανάμεσα στα πολλά πολεμικά του εγχειρήματα, εξέχουσα θέση κατέχουν οι εκστρατείες του στην Ιταλική χερσόνησο εναντίον του ανερχόμενου εκείνη την εποχή ρωμαϊκού κράτους. Το όνομά του έχει μείνει στην ιστορία κυρίως χάρη σε εκείνες τις επιχειρήσεις. Ο Πύρρος και ο μεγάλος Καρχηδόνιος στρατηλάτης Αννίβας συγκαταλέγονται στους σημαντικότερους εχθρούς που κλήθηκε ποτέ να αντιμετωπίσει η Ρωμαϊκή Δημοκρατία. Ο Ηπειρώτης βασιλιάς απείλησε τις ρωμαϊκές βλέψεις για επέκταση και κυριαρχία στο χώρο της νότιας Ιταλίας και της Σικελίας μέσα από μία σειρά νικηφόρων αλλά αιματηρών συγκρούσεων. Οι πολύνεκρες μάχες της Ηράκλειας, του Άσκλου και του Βενεβέντου κατάφεραν ένα τρομακτικό πλήγμα στο έμψυχο δυναμικό του λαού του, στερώντας έτσι από τον αγέρωχο ηγεμόνα τις δυνατότητες για πραγμάτωση των μεγαλεπήβολων σχεδίων του. Άλλωστε, ο περίφημος όρος "πύρρειος νίκη" επικράτησε λεξιλογικά να σημαίνει την εκπλήρωση ενός στόχου με βαρύ τίμημα. Ο Πύρρος έπεσε μαχόμενος στους δρόμους του Άργους το 272 π.Χ., στη διάρκεια μίας σύρραξης που όπως πάντα ο ίδιος είχε προξενήσει.
»»»»»»»
Επρόκειτο δηλαδή για ένα ΜΕΓΑΑΑΑΑΑΛΟ τυχάρπαστο καθήκι κατά την δικιά μου αντίληψη.
Οπότε μάλλον πρέπει να προστεθεί κατω από το άγαλμα και η επιγραφή:
Παράδειγμα προς αποφυγήν
αγάπη - αφοπλισμός - ειρήνη
Ναπολέων
Για το πολιτισμικό έργο
του Πύρρου δεν βρήκαμε τίποτε,ε; Γιατί αν είχαμε τη σωστή εγκυκλοπαίδεια σίγουρα θα διαβάζαμε ότι την Ηπειρο την έβγαλε από τον πρωτογονισμό ο βασιλιάς Αλκέτας και ο Πύρρος..το θεατράκι της Δωδώνης μήπως ξέρουμε ποιος το έφτιαξε; Οχι,ε ..τι κρίμα..Αλλά θα ,μου πεις τι να το κάνουμε το θέατρο σήμερα..αρκεί που έχουμε πολλές καφετέριες ..κι όσο για ιστορία ..μια ζωή τζαμιά και Αλή-πασάς..εδώ μέχρι το 1980 τα πρόβατα έβοσκαν ακόμη στην πλατεία..
"αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη".. ωραίο θέμα για έκθεση ιδεών..ευτυχώς δε ν σκέφτονταν κατά τον ίδιο τρόπο και κάποιοι άλλοι Ελληνες προγηγουμένων εποχών γιατί σήμερα τα τούρκικα ή τα γερμανικά θα τα μιλούσαμε φαρσί στα Γιάννενα.. ε, ρε τι κάνουν οι πολλοί εσπρέσσο..
Ο Πύρρος είναι ένας ιστορικός ηγεμόνας της περιοχής αυτής, όπως και ο Αλί Πασάς.
Τα πρόσωπα της Ιστορίας μπορεί ο καθένας να τα κρίνει, να εκφραστεί υπέρ ή κατά τους. Αρκεί όμως να γνωρίζουμε την Ιστορία.
Αυτό το καταφέρνουμε επισκεπτόμενοι με ανοιχτό μυαλό τα σύγχρονα μουσεία, τις βιβλιοθήκες (κλασικές ή ηλεκτρονικές) και τους ιστορικούς χώρους (Δωδώνη, Όρραον, Κασσιώπη, Δημόκαστρο, κ.α.).
Αρμόδιοι φορείς είναι οι υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και το Πανεπιστήμιό μας.
ΟΧΙ οι ότι νάναι, κιτς δωρεές Ελλήνων (εθνικιστών) οικονομικών μεταναστών από την Αμερική.
είναι ωφέλιμο για μας αγαπητέ umbrella που μας δείχνεις το δρόμο προς τη σωστή ενημέρωση..βελτιωνόμαστε και γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι στην κοινωνία..ποιους ακριβώς εννοείς 'εθνικιστές' δεν ξέρω..υπάρχει και ο όρος 'πατριώτης' ξέρεις..τα πράγματα δεν είναι μόνο άσπρο-μαύρο ..αυτός είναι ο εύκολος δρόμος, να βάζεις ταμπέλες.. και η ιστορία ξέρεις δεν μαθαίνεται εφάπαξ.. είναι διαρκής αγώνας και απαιτεί ανοιχτό μυαλό για μάθεις και να ανασκευάζεις "εμφυτευμένες" αντιλήψεις και να κάνεις αυτοκριτική , αν χρειαστεί..τώρα βέβαια το πώς ο Πύρρος μπαίνει στο ίδιο τσουβάλι με τον Αλή πασά τον Τεπενλή ..
Να ζητήσω χίλια συγνώμη αν κατά λάθος έδειξα τον δρόμο προς την σωστή ενημέρωση, δεν ήταν η πρόθεσή μου. Θα είμαι πιο προσεκτική στο μέλλον.
Για τα περί ιστορίας, νομίζω τα ίδια γράφουμε.
Για το ότι Πύρρος και Αλί ήταν ηγεμόνες, δε νομίζω πως τίθεται θέμα. Αν θες διαφορετικά τσουβάλια, γιατί όχι. Ποιος ήταν ...μεγαλύτερος, δεν ξέρω, δεν τους πρόλαβα.
Εθνικιστής είναι ο Σέρβος δωρητής του αγάλματος, κολλημένος στην αρχαία Ελλάδα και υπερήφανος που είναι Έλληνας, μόνο και μόνο επειδή κάποτε ζήσανε σε αυτό τον τόπο κάποιοι σπουδαίοι άνθρωποι (κατά πάσα πιθανότητα άσχετοι βιολογικά και ιστορικά με τον ίδιο).
Πατριώτης είναι αυτός που αγαπά την πατρίδα του και νοιάζεται καθημερινά, χωρίς κατ' ανάγκη να είναι περήφανος για αυτή.
Όπως όμορφα έγραψε ένας μεγάλος μπλόγκερ:
"ο πατριώτης δε θα κάνει την πατρίδα του ιδεολόγημα, ούτε πολεμική σημαία. Ο πατριώτης ταυτίζεται με τον "απέναντι" πατριώτη, ενώ ο εθνικιστής μισεί τον άλλο εθνικιστή."
Δημοσίευση σχολίου