Καθώς το κλάδεμα συνεχίζεται και στα πλαίσια του υγιούς ανταγωνισμού των αντιδημάρχων του δήμου μας, βλέπουμε τελευταίως τον κύριο Μπουραντά να προσπαθεί να φέρει μία ανακατωσούρα στην οδό 28ης Οκτωβρίου.
Η πόλη μας θα αποκτήσει μία κεντρική λεωφορειολωρίδα!
Μία λύση προσωπικής εμπνεύσεως του εμπνευσμένου αντιδημάρχου μας, η οποία αναμένεται να δώσει ανάσα στο σύστημα μαζικής μεταφοράς της πόλης μας. Οι γραμμές που ενώνουν το κέντρο με τα προάστια, οι γραμμές που ενώνουν τα προάστια με το κέντρο, οι γραμμές εξπρές, τα mini-bus, η σύνδεση με το αεροδρόμιο, τα λεωφορεία του δήμου περιήγησης επισκεπτών, τα τουριστικά λεωφορεία και τόσα άλλα πλέον θα έχουν τη δική τους λωρίδα.
Την ίδια ιδέα είχαν και στο Αμβούργο της Γερμανίας πριν 46 χρόνια όταν εγκαινιάστηκε η πρώτη λεωφορειολωρίδα στην Ευρώπη. Το 1964 δοκίμασαν Παριζιάνοι, ενώ μόλις το 1968 οι Λονδρέζοι.
Στο επίσης γερμανικό Mannheim των 300 χιλιάδων κατοίκων, εκτός των τρένων, τραμ, ποδηλάτων προς ενοικίαση και άλλων υπηρεσιών τις οποίες κι εμείς θα αποκτήσουμε στο μακρινό μέλλον, έχουν υλοποιήσει την ιδέα κάπως έτσι:
Πλατύ και άνετο πεζοδρόμιο δίχως φράγματα περιπτέρων. Λεωφορεία, ταξί και ποδήλατα (!!) στην ίδια λωρίδα. Δίπλα δυο λωρίδες για τα λοιπά αυτοκίνητα. Ύστερα γρασίδι και δέντρα.
Κάποιο λάθος στη μελέτη, τους άφησε δίχως καθόλου χώρο για στάθμευση και διπλοπαρκάρισμα.
Τέλος, μία καλόγουστη προσέγγιση στάσης λεωφορείου σε χώρα της βαλκανικής.
2 σχόλια:
Tο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου είναι οικτρό.Όποιος σ' αυτό τον τόπο βρίσκει ψυχικά απθέματα και μιλάει λοιδωρειται, συκοφαντείται, κυνηγιέται στα δικαστήρια, εκφοβίζεται κλπ Δεν είναι όλοι Σπ. ΠANTAZH(ΔE)Σ να αντιστέκονται και να λένε ευθαρσώς τη γνώμη τους (πότε σωστή πότε λάθος, αλλά πάντα αγνά και με σκοπό κι όχι σκοπιμότητα)
O Πανταζής είπε (πρωτος δεν έχει σημασία) για τον εγκληματικό αυτό δρόμο (περιφερειακή οδός). Στον Πανταζή οφείλουμε την βλαχόστρατα (ήταν ο πρώτος που αφύπνισε το κοιμώμενο σύστημα το 1995, στις 14 Φλεβάερη).
O Πανταζής έχει , από τότε, φωνάξει για την Nιάρχου.O Mωυσιάδης έχτισε μέσα στο δρόμο αυτό, το βενζινάδικο και αντί να τον φαρδύνει τον στένεψε, ενω το πασοκ τον επιβράβευσε και τον είχε υποψήφιο!!!στις εκλογές.Tέτοια παρακμή!!).
H Περιφέρεια Hπείρου είχε πληρώσει δεκάδες εκατομμύρια για μελέτες μαϊμούδες.Tον Λιακόπουλο τον έσερναν άλλωστε απ' τον γιακά στο Ω μπαρ κι εκείνος δεν ντρεπότανε.
O Πανοζάχος ανασφαλής και λίγος ( οι ικανότητες του φθάνουν μέχρι το ..."γυαλί" για να κατηγορήσει τον Γκόντα και τίποτα περισσότερο).Δεν έχει καταλάβει δυστυχώς ο δυστυχής Πανοζάχος ότι εδώ εκπροσωπεί μια Kυβέρνηση, έναν Πρωθυπουργό, ένα κόμμα...κι όχι τον εαυτό του) δεν μπορεί να θέσει προτεραιότητες. Θα καταγραφεί σαν ο Περιφερειάρχης που έχασε το "Tσιμπούρι" χωρίς λόγο...
Προτεραιότητα λοιπόν MIA: Aμεση κατασκευή πέντε δρόμων
1)Περιφερειακή 0δός (προτού θρηνήσουμε κι άλλα θύματα)
2)Λεωφόρος Nιάρχου (συνδέει την πόλη με την πανεπιστημιούπολη)
3)Eθνική οδός (απο Γιαννιώτικο σαλόνι μέχρι Kρυφοβό ή κόμβο Eγνατίας σε πρώτη και άμεση φάση)
4)Λεωφόρος Γεννηματά (απο Παληό Xατζηκώστα - υπογειοποίηση (κι ας αφήσουν τα τρελλά τους όσοι βλακωδώς μιλάνε για νερά της λίμνης)- μεχρι ημικόμβο Eγνατίας οδού (και γιατί όχι κανονικός κόμβος) και
5)Eξωτερικός δακτύλιος απο Γεννηματά μέχρι Περιφερειακή (μέσω νεκροταφείου Aνατολής, Γιαννιώτικο Σαλόνι)
ΔEN XPEIAZETAI NA EIΣAI MHXANIKOΣ KAI NA EXEIΣ EIΔIKEΣ ΓNΩΣEIΣ για να δεις και να προτεινεις αυτα τα ακρως απαραιτητα εργα υποδομης.
..AΛΛΩΣTE TO TEE HΠEIPOY, (H ANYΠAPKTH ΔHΛ. ΠAIΔIKH XAPA TΩN ΣTAMOYΛAKH, ΠAΠAΔIΩTH, EYPIΠIΔH BAΣΣIOY KAI 2-3 AKOMA) TI EKANE OΛ' AYTA TA XPONIA? EKTOΣ AΠ' TO ΞENIA, THN OAΣH KAI TO ΠAPKINK TOY AYΔH ΦΩNAΞE ποτέ ΓIA TIΠOTA???Eιχαν πάει, λέγεται, στον Γκόντα για να τους βάλει σε μπροστινό τραπέζι κατα το δείπνο για τα Eλευθέρια της πόλης, λες και θα πήγαιναν στο "Pόδον", στα μπουζούκια!!
Bεβαια χρειάζεται, όπως είπαμε στην αρχή, ΨYXH και λίγο μυαλό και λίγη υπομονή έως ότου πεθάνει κι ο τελευταίος μάρτυρας της ρημάδας της Tουρκοκρατίας, που μας ταλανίζει και παιδεύει ακόμα.
Το οδικό δίκτυο μπορεί να είναι οικτρό, δεν με απασχολεί όμως γιατί δεν είμαι ταξιτζής.
Ζω στην πόλη, δε χρησιμοποιώ αυτοκίνητο, περπατώ και προσπαθώ να χρησιμοποιώ ποδήλατο.
Λεωφόροι, δακτύλιοι και εθνικοί οδοί καλό είναι να υπάρχουν, όμως όχι σε πρώτη προτεραιότητα. Δρόμους έφτιαχναν παλιά. Η πόλη μας μεγάλωσε, πρώτη προτεραιότητα πρέπει είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τα αυτοκίνητα δε μας χρειάζονται στην πόλη.
Γιατί κάθε οικογένεια θα πρέπει να συντηρεί 2-3 αυτοκίνητα, να πληρώνει δόσεις, τέλη, ασφάλιστρα, κλήσεις, σέρβις, ατυχήματα, κ.λ.π.??
1) Μικρά καθαρά καινούρια λεωφορεία (τα λένε και mini bus), κίνηση με φυσικό αέριο ή ηλεκτρισμό, πυκνό δίκτυο, δρομολόγια ανά 5 λεπτά, στάσεις με πίνακα ανακοίνωσης χρόνου άφιξης, δωρεάν μετακίνηση για δημότες (μπορούν να πληρώνουν στα δημοτικά τέλη την υπηρεσία).
2) Δίκτυο ποδηλατοδρόμων από τα προάστια στο κέντρο.
3) Θέσεις ενοικίασης καλο-συντηρημένων ποδηλάτων σε όλες τις πλατείες.
4) ΤΡΑΜ.
5) Πεζοδρομήσεις δρόμων, όχι μόνο στο ιστορικό κέντρο, δημοτική αστυνομία, και τόσα άλλα.
Είδες πως για άλλους, που επίσης δεν έχουν ειδικές γνώσεις, τα άκρως απαραίτητα έργα υποδομής είναι τελείως διαφορετικά?
Με χαρά θα συμφωνήσω σχετικά με τα τρία Π που ανέφερες (Περιφέρεια, Πανοχάζο και Παιδική χαρά).
Με το τέταρτο Π (Πανταζής) θα διαφωνήσω. Μπορεί να τον πεις μονόφθαλμο μέσα στο τσούρμο των θεότυφλων που διοικούν και έχουν λόγο στις μέρες μας, δεν παύει όμως να είναι μονόφθαλμος.
Εδώ χρειάζονται ανοιχτομάτηδες, άνθρωποι νέοι, απολύτως ειδικοί στον τομέα τους, με βιογραφικά σεντόνια, που έχουν ζήσει το καλύτερο και μπορούν να το φέρουν στα έρμα τα Γιάννενα.
Δημοσίευση σχολίου