Δευτέρα, 19 Απριλίου 2010

velo-city 2010

Velo-city ονομάζεται μία σειρά κορυφαίων ευρωπαϊκών ετήσιων συνεδρίων που αφορούν την ποδηλασία, η οποία αναγνωρίζεται ολοένα και περισσότερο ως ένας αποτελεσματικός τρόπος μεταφοράς, που οφελεί την υγεία, γρήγορος και φιλικός προς το περιβάλλον.

Ο θεσμός των Velo-city επιδιώκει να ενθαρρύνει την ποδηλασία, ως μέρος της καθημερινής μεταφοράς και αναψυχής.
Το 2009 πραγματοποιήθηκε το συνέδριο στις Βρυξέλλες και συμμετείχαν από ελληνικής πλευράς, η Θεσσαλονίκη και το Μεσολόγγι!
Ανατρέχοντας κανείς στις σελίδες του συνεδρίου μπορεί να βρει πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για όλα τα θέματα που σχετίζονται με την ποδηλασία και απασχολούν τις πολιτισμένες πόλεις της Ευρώπης.
Όπως π.χ. οι φωτογραφίες από την επίδειξη του υπαίθριου lift ποδηλάτων για ανηφορικούς δρόμους:

Φέτος την σκυτάλη παίρνει η Κοπενχάγη. Εδώ μπορείτε να ενημερωθείτε για το πρόγραμμα του συνεδρίου. Και προς το τέλος του Ιούνη, θα δούμε τα συμπεράσματα, τις εισηγήσεις και φωτογραφικό υλικό.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

εξαιρετικά επίκαιρο και ενδιαφέρον..βρέθηκα τελευταία στη Θεσσαλονίκη και είδα πώς μπορεί πολύ εύκολα και γρήγορα να γίνουν ποδηλατόδρομοι στο κέντρο της πόλης..σε 1,5 μέτρο οδόστρωμα τοποθετούμε υπερυψωμένα πλαστικάγια να το διαχωρίσουμε από τον κυρίως δρόμο με φωσφορούχα προστατευτικά , το βάφουμε σε έντονο χρώμα και έτοιμος ο ποδηλατόδρομος..εμείς;

SantoGold είπε...

όντως...και μάλιστα σε μια πόλη που πρέπει να είναι η πιο "εχθρική" στο ποδήλατο στην Ελλάδα. Η Θεσσαλονίκη είναι η κατ'εξοχήν πόλη του νεοέλληνα, με τρομερή car culture και απαράδεκτη πολεοδομία. Και επειδή έχω ποδηλατίσει αρκετά εκεί είναι επίσης συγκλονιστικό το πόσο "γραμμένο" σε έχουν οι αυτοκινητιστές! Το τι βρισίδι τρως δεν λέγεται!!!
Από την άλλη αν μου έλεγες πριν 3 χρόνια οτι θα υπάρχει ποδηλατόδρομος στο κέντρο της Θεσσαλονίκης θα σε έλεγα τρελό οπότε είναι μια ενθαρυντική κίνηση...

Ανώνυμος είπε...

συμφωνώ απόλυτα.. αφού μπόρεσε όμως η Θεσσαλονίκη και μάλιστα τόσο εύκολα, εμείς γιατί να μην μπορέσουμε;Προτείνω μάλιστα ως πρώτη εφαρμογή τη διαδρομή Γιαννιώτικο Σαλόνι- Πανηπειρωτικό..

Αντώνης είπε...

@ Ανώνυμος 27 Απριλίου 2010 2:46 μ.μ.
Εδώ είναι το πρόβλημα στις περισσότερες περιπτώσεις, ότι για τους δημάρχους οι ποδηλατόδρομοι ισοδυναμούν με διαμόρφωση διαδρομών που είναι έτσι και αλλιώς εύκολες! (βλέπε παραλίμνιο). Το θέμα είναι να γίνουν χαράξεις μέσα στην πόλη, εκεί που πραγματικά ο ποδηλάτης χρειάζεται "αέρα" για να κινηθεί!