Κυριακή 18 Νοεμβρίου 2007

Ioannina is the crossroads of the two trans-continental road axes


"...Ioannina is the crossroads of the two trans-continental road axes- the Egnatia Highway, the one which begins from the coast of the Atlantic Ocean and ends deep in Asia and the other of the Ionian Highway that will link Africa, through the Middle East with Central Europe as far North as habitable. The geo-strategic position of Ioannina city enhances its predominant perspective in the wider region of the Balkans..."

"...It is a modern city, an administrative center linked daily by bus with other large cities of the country..."

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μόλις ανακάλυψα τον έναν από τους δύο άξονες. Μα πού είναι ο δεύτερος.....

Πρώτος Άξων

sibadd είπε...

There are risks tho'
http://www.flickr.com/photos/sibadd/2143825576/

Ανώνυμος είπε...

Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2008, 10:21:29

Δρόμοι και τρένο αλλάζουν το τοπίο

Νέες χρήσεις γης στο λεκανοπέδιο φέρνουν τα μεγάλα δίκτυα

Τετάρτη, 9 Ιανουαρίου 2008



Αλλάζουν ριζικά τα δεδομένα στο λεκανοπέδιο των Ιωαννίνων μετά την ολοκλήρωση οδικών δικτύων όπως η Εγνατία και τη χωροθέτηση της Ιόνιας Οδού, της οποίας οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί. Και θα αλλάξουν ακόμα περισσότερο όταν θα χωροθετηθεί και η σιδηροδρομική γραμμή Ηγουμενίτσας- Καλαμπάκας.

Η εικόνα που γνωρίζουμε ως σήμερα θα πρέπει να θεωρείται παρελθόν. Αυτή την περίοδο πολλοί φορείς προσεγγίζουν το θέμα της χωροθέτησης των οδικών δικτύων και του τρένου δίνοντας βάρος κυρίως στην προστασία των σημερινών χρήσεων γης. Φαίνεται όμως ότι είναι τα δίκτυα που τελικά θα ορίσουν και τις νέες χρήσεις γης στο νέο τοπίο που θα δημιουργηθεί. Γιατί εκτός του ότι είναι δεδομένο σήμερα από πού θα περάσουν Εγνατία και Ιόνια, είναι άλλο τόσο βέβαιο ότι κάπου θα χωροθετηθούν και ο εμπορευματικός με τον επιβατικό σταθμό του τρένου, έστω κι αν γίνουν σε… 20 χρόνια.

Η αίσθηση ότι όλα αλλάζουν διαφάνηκε μετά τη σύσκεψη που έγινε χτες στο ΥΠΕΧΩΔΕ στο πλαίσιο του Ρυθμιστικού Σχεδίου Ιωαννίνων. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει σε ανακοίνωσή του το γραφείο του υφυπουργού Σταύρου Καλογιάννη «αντικείμενο της σύσκεψης ήταν τα μεταφορικά δίκτυα και ο καθορισμός χρήσεων γης που σχετίζονται με τους οδικούς άξονες και τις σιδηροδρομικές γραμμές (οδικοί κόμβοι, επιβατικός και εμπορευματικός σταθμός του ΟΣΕ, σταθμός εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών)».

Είναι βέβαιο δηλαδή ότι πολλές από τις σημερινές χρήσεις γης (αγροτικές, κατοικίας, αναπτυξιακών υποδομών) θα επανεξεταστούν υπό το φως των νέων δεδομένων. Αυτό, όμως που επιχειρούν πρωτοβουλίες σαν αυτή για τη σύσκεψη και βέβαια η διαδικασία για την ολοκλήρωση της μελέτης του Ρυθμιστικού είναι ακριβώς να γίνουν οι απαραίτητες διαδικασίες με συντονισμένο τρόπο και κυρίως χωρίς να θίγονται οι πολίτες ή να επιβαρύνεται το περιβάλλον.



Σε 15 ημέρες



Αξιοπρόσεκτο είναι ότι η σύσκεψη ήταν σε υψηλό επίπεδο. Συμμετείχαν εκτός του κ. Καλογιάννη, υπηρεσιακοί παράγοντες της Διεύθυνσης Πολεοδομικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΧΩΔΕ, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Εποπτείας Ηπείρου της Εγνατίας Οδού, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Εγκαταστάσεων και Μελετών του ΟΣΕ, υπηρεσιακοί παράγοντες των Ειδικών Υπηρεσιών Μεγάλων Έργων Δυτικής Ελλάδας (ΜΕΔΕ) και Οδικών Αξόνων με Παραχώρηση (ΟΑΠ) του ΥΠΕΧΩΔΕ και οι Μελετητές του Ρυθμιστικού Σχεδίου Ιωαννίνων, της Ιόνιας Οδού (από τον κόμβο της Πεδινής έως την Κακαβιά) και της σιδηροδρομικής γραμμής Ηγουμενίτσα– Ιωάννινα.

Στη γραπτή του δήλωση ο υφυπουργός Σταύρος Καλογιάννης σημειώνει: «Βασική παράμετρος για την οργάνωση των χρήσεων γης στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων αποτελεί ο σημαντικός αριθμός υλοποιημένων και προγραμματισμένων έργων μεταφορικών υποδομών: της Εγνατίας Οδού, της Ιόνιας Οδού, του σιδηροδρομικού άξονα Ηγουμενίτσα – Καλαμπάκα. Οι νέοι αυτοί άξονες επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στην οργάνωση και λειτουργία του αστικού και του ευρύτερου εξωαστικού χώρου. Πραγματοποιήσαμε μια ευρεία σύσκεψη, με τη συμμετοχή όλων των αρμόδιων υπηρεσιών, προκειμένου να κατατεθούν οι απόψεις και να διερευνηθούν εναλλακτικές προτάσεις ώστε να καταλήξουμε στη βέλτιστη λύση για την οργάνωση των μεταφορικών δικτύων στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων. Δεδομένου ότι η Α’ φάση της μελέτης του Ρυθμιστικού Σχεδίου βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, αποφασίστηκε όπως εντός των 15 επόμενων ημερών οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις για τη χωροθέτηση των Σταθμών του ΟΣΕ, σε συνδυασμό με τη χωροθέτηση Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών της Εγνατίας Οδού. Είναι αυτονόητο ότι λαμβάνουμε υπ’ όψιν τις απόψεις της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, των Δήμων του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων και των φορέων, όπως το ΤΕΕ/Τμήμα Ηπείρου».



Τώρα οι αλλαγές



Η σημασία των αλλαγών που θα επέλθουν φάνηκε από τη βαρύτητα που δίνουν στο θέμα φορείς όπως το Τεχνικό Επιμελητήριο (βλέπε και ΗΑ της περασμένης Παρασκευής και Σαββάτου), αλλά και η νομαρχία Ιωαννίνων και οι δήμοι της περιοχής (με τον δήμο Ιωαννιτών πάντως να αντιμετωπίζει πολύ υποτονικά το θέμα).

Οι παράμετροι που θα πρέπει να εξεταστούν είναι πολλές. Για παράδειγμα συζητείται η δημιουργία ενός Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) της Εγνατίας. Όπου και να γίνει αυτός θα απαιτήσει πολλά στρέμματα και τέτοιοι χώροι δεν είναι πολλοί μέσα στο λεκανοπέδιο, ειδικά αν σκεφτούμε ότι υπάρχουν πολλοί οικισμοί με πολύ κόσμο μέσα σε αυτόν γεωγραφικό χώρο. Μια λύση θα μπορούσε να είναι η δημιουργία του ΣΕΑ εκτός λεκανοπεδίου κάτι που δεν θα ήταν πρόβλημα για τους οδηγούς αφού η απόσταση από την Ηγουμενίτσα δεν είναι μεγάλη για ένα διεθνές δίκτυο.

Σίγουρα όμως η χωροθέτησή του θα πρέπει να συνδυαστεί με τις δράσεις του σιδηροδρόμου. Η λειτουργία ενός εμπορευματικού σταθμού τρένου θα πρέπει από τώρα να προβλεφθεί γιατί στο μέλλον μπορεί να μετατραπεί σε κόμβο εμπορίου στο πλαίσιο ενός διεθνούς σιδηροδρομικού δικτύου. Και βέβαια ο επιβατικός σταθμός του τρένου δεν μπορεί να κατασκευαστεί στο… Αβγό για παράδειγμα αφού πρέπει να είναι κοντά στην πόλη ώστε να διευκολύνεται το επιβατικό κοινό.

Κι αν όλα αυτά μοιάζουν μακρινά σχέδια αρκεί κανείς να θυμηθεί ότι πριν από 20 χρόνια κανείς δεν ήξερε για Εγνατία ή Ιόνιο Οδό, σήμερα όμως με την ανάπτυξη της πόλης προς το Σταυράκι και τα Μάρμαρα, δεν υπάρχει χώρος για να περάσει μια πραγματική παράκαμψη της πόλης ως συνέχεια της Ιόνιας.



Αρθρογράφοι : ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ (fkaramitsos@agon.gr)


Copyright "Ηπειρωτικός Αγώνας"

January 9, 2008 10:21 AM

Ανώνυμος είπε...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Τετάρτη, 09.01.2008
Πραγματοποιήθηκε χθες στο ΥΠΕΧΩΔΕ
Ευρεία σύσκεψη για τα μεταφορικά δίκτυα
Εξετάζονται σε συνδυασμό με τις αναπτυξιακές δυνατότητες του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων


Ευρεία σύσκεψη με θέμα τα μεταφορικά δίκτυα στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, πραγματοποιήθηκε χθες στο Υπουργείο Περιβάλλοντος. Στη σύσκεψη, η οποία έγινε στο πλαίσιο του Ρυθμιστικού Σχεδίου Ιωαννίνων, μετείχαν ο Υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Σταύρος Καλογιάννης, υπηρεσιακοί παράγοντες της Διεύθυνσης Πολεοδομικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΧΩΔΕ, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Εποπτείας Ηπείρου της Εγνατίας Οδού, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Εγκαταστάσεων και Μελετών του ΟΣΕ, υπηρεσιακοί παράγοντες των Ειδικών Υπηρεσιών Μεγάλων Έργων Δυτικής Ελλάδας (ΜΕΔΕ) και Οδικών Αξόνων με Παραχώρηση (ΟΑΠ) του ΥΠΕΧΩΔΕ και οι Μελετητές του Ρυθμιστικού Σχεδίου Ιωαννίνων, της Ιόνιας Οδού (από τον κόμβο της Πεδινής έως την Κακαβιά) και της σιδηροδρομικής γραμμής Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα.
Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν τα μεταφορικά δίκτυα και ο καθορισμός χρήσεων γης που σχετίζονται με τους οδικούς άξονες και τις σιδηροδρομικές γραμμές (οδικοί κόμβοι, επιβατικός και εμπορευματικός σταθμός του ΟΣΕ, σταθμός εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών). Εξετάστηκαν επίσης τα μεταφορικά δίκτυα σε συνδυασμό με τη νέα αναπτυξιακή δυναμική που διαμορφώνεται στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων.
Όπως δήλωσε ο Σταύρος Καλογιάννης «βασική παράμετρο για την οργάνωση των χρήσεων γης στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων αποτελεί ο σημαντικός αριθμός υλοποιημένων και προγραμματισμένων έργων μεταφορικών υποδομών: της Εγνατίας Οδού, της Ιόνιας Οδού, του σιδηροδρομικού άξονα Ηγουμενίτσα – Καλαμπάκα. Οι νέοι αυτοί άξονες επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στην οργάνωση και λειτουργία του αστικού και του ευρύτερου εξωαστικού χώρου. Πραγματοποιήσαμε σήμερα μια ευρεία σύσκεψη, με τη συμμετοχή όλων των αρμόδιων υπηρεσιών, προκειμένου να κατατεθούν οι απόψεις και να διερευνηθούν εναλλακτικές προτάσεις ώστε να καταλήξουμε στη βέλτιστη λύση για την οργάνωση των μεταφορικών δικτύων στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων.
»Δεδομένου ότι η Α’ φάση της μελέτης του Ρυθμιστικού Σχεδίου βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, αποφασίστηκε όπως εντός των 15 επόμενων ημερών οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις για τη χωροθέτηση των Σταθμών του ΟΣΕ, σε συνδυασμό με τη χωροθέτηση Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών της Εγνατίας Οδού. Είναι αυτονόητο ότι λαμβάνουμε υπ’ όψιν τις απόψεις της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, των Δήμων του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων και των φορέων, όπως το ΤΕΕ/Τμήμα Ηπείρου», κατέληξε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος.

sibadd είπε...

This looks like an interesting discussion but as a xenon I'm unable to understand, which makes me ashamed as I think we have a common cause. Is there a way to explain the situation briefly in English. Efharisto and herete. Simon s.j.baddeley@bham.ac.uk