Πέμπτη, 13 Νοεμβρίου 2008

Πόλη πεζών και ποδηλάτων


Με αυτό το εξαιρετικά αισιόδοξο πρωτοσέλιδο κυκλοφόρησε ο Πρωϊνός Λόγος σήμερα. Και μας εξέπληξε ευχάριστα είναι αλήθεια. Πώς έγινε αυτό, κάποιο λάθος ίσως, κάτι τους ξέφυγε, τι να πω...
Πάντως και μόνο το ότι κρέμονταν από τα περίπτερα η φράση αυτή, μας έφτιαξε την ημέρα.
Κι ας μη μπορούμε να περάσουμε στο απέναντι πεζοδρόμιο στην Μιχαήλ Αγγέλου από το στενό παρκάρισμα των αυτοκινήτων, κι ας μη βρίσκουμε ώρες-ώρες ελεύθερο δέντρο να κλειδώσουμε το ποδήλατο.

3 σχόλια:

kossak είπε...

"Όποιος κινείται με ποδήλατο, παραμένει ευέλικτος, σχεδόν σαν πεζός και απολαμβάνει την μετακίνησή του, ενώ παράλληλα ασκείται και δεν έχει ποτέ πρόβλημα στάθμευσης.
Επιπλέον στον κυκλοφοριακό φόρτο το ποδήλατο προχωρά πιο γρήγορα από το αυτοκίνητο.
Όπως λένε οι συγκοινωνιολόγοι, το 40% των μετακινήσεων με αυτοκίνητο στα Γιάννινα είναι μικρότερες των 3 χλμ. και πολλές από αυτές θα μπορούσαν να διανύονται με ποδήλατο."

Προσυπογράφω, την ίδια εμπειρία έχω μετακινούμενος με ποδήλατο από το 2004 στα Ιωάννινα :-)


Αξιόλογο το άρθρο μα ελλιπές. Προσπάθησα να βρω την πρωτότυπη έρευνα μα δεν τα κατάφερα. Πότε έγινε η έρευνα, που ανακοινώθηκαν τα συμπεράσματα κλπ


"Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων"
το site του: http://www.ses.gr/

Ανώνυμος είπε...

basika mporei na einai farsa opos stous N.Y. time's!!

Umbrella είπε...

Αντιγραφή από Τα Νέα (17/11/2008) χτες:

[ ΓΝΩΜΗ ]
Η πικρή αλήθεια
"Οι πόλεις μεγαλώνουν, το ίδιο και οι αποστάσεις, οπότε η χρήση του αυτοκινήτου καθίσταται αναγκαία. Υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά του συστήματος που δεν ευνοούν τον περιορισμό των μετακινήσεων με Ι.Χ. Τι θέλω να πω με αυτό: Στην Αθήνα, καθώς επίσης στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες μεγαλουπόλεις, μπορεί οποιοσδή- ποτε να παρκάρει παντού χωρίς να τον ελέγχει κανένας- λογικό είναι να παίρνει το αυτοκίνητό του. Η ίδια η πολιτεία με τον τρόπο λειτουργίας των θεσμών της δίνει την άνεση στους ιδιοκτήτες των Ι.Χ. να κάνουν αλόγιστη χρήση. Λογικό είναι ο πολίτης να αυθαιρετεί. Από την άλλη όμως στις περισσότερες περιοχές της Αττικής- και όχι μόνο- τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν είναι επαρκή.
Μιλάμε όλοι για τον περιορισμό του Ι.Χ. και τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αλλά δεν σκεφτόμαστε αν αυτή η επιλογή είναι εφικτή. Αν δηλαδή τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μπορούν να «αντέξουν». Έτσι η επιλογή της μετακίνησης με αυτοκίνητο για την πλειονότητα των πολιτών είναι μονόδρομος. Η αλήθεια είναι ότι το αυτοκίνητο θα αποτελεί πάντα ένα βασικό μέσο μετακίνησης. Θα πρέπει να αντιληφθούμε όμως ότι είναι απαραίτητο να επιλέγουμε και άλλα μέσα στην καθημερινότητά μας ώστε να συμβάλλουν και στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας και στη μείωση των μποτιλιαρισμένων δρόμων.
Αν μάλιστα προσθέσουμε και τον αριθμό των αυτοκινήτων που προστίθενται κάθε χρόνο στα ήδη υπάρχοντα χωρίς να έχουμε μεγάλο ποσοστό απόσυρσης, τα πράγματα θα δυσκολεύουν.
Ο Γιάννης Χανδάνος είναι πρόεδρος των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων "


http://assets.in.gr/AssetService/Image.ashx?t=2&pg=140356&

Κατά τα άλλα, ζήτησα την έρευνα από τον ΣΕΣ, χωρίς αποτέλεσμα...