Σάββατο, 31 Μαρτίου 2012

Σακούλες σκουπιδιών

Παλιά κινέζικη παροιμία λέει: 


"από τον τρόπο που τοποθετείς
τις σακούλες σκουπιδιών στους κάδους,
φαίνεται το πόσο σέβεσαι πολίτες κι επισκέπτες".

Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2012

Τα νέα του Blod

Το  Bodossaki Lectures on Demand συγκεντρώνει, καταγράφει και προβάλλει αυτούσιες, επιλεγμένες ομιλίες, διαλέξεις και εκδηλώσεις από όλο το φάσμα της επιστημονικής και πνευματικής μας ζωής και αποσκοπεί στην διάδοση της επιστημονικής γνώσης και του πνευματικού προβληματισμού στον τόπο μας, μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας.

Παρακολουθείστε καινούριες ενδιαφέρουσες ομιλίες:

Αλιβιζάτος Νίκος, Θεοδωράκης Σταύρος, Καραποστόλης Βασίλης, Μπακούρης Κώστας, Σιακαντάρης Γιώργος


Και η ομιλία του διακεκριμένου brand strategist Peter Economides με τίτλο “ΓΙΝΕΤΑΙ: Out of the Blue” που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. 
Ως μία προθέρμανση για το συνέδριο του Βόλου IDEA!TOPOS2012 που παρακολουθούμε και σύντομα θα παρουσιάσουμε.

Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

Η καλύτερη θεατρική παράσταση που παίχτηκε στα Γιάννενα τα τελευταία χρόνια

To μόνον της ζωής του ταξείδιον, του Γεωργίου Βιζυηνού σε διασκευή και σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη.

Γράφει ο ποιητής και συγγραφέας Νίκος Μπατσικανής:

Μια συγκλονιστική παράσταση, η οποία θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη μου, για την προσέγγιση, τη σκηνοθεσία και την ερμηνεία. Ρεσιτάλ ηθοποιίας από τη Μαρίνα Αργυρίδου.

Σε έναν εκφραστικό, χειμαρρώδη, αφηγηματικό μονόλογο, διάρκειας μιας ώρας, που κόβει την ανάσα, από την αρχή, μέχρι το τέλος, και βρίσκει τον ήρωα, αλλά και την ερμηνεύτρια, στην πιο μαγευτική κορύφωση, όπου οι θεατές, όρθιοι, χειροκροτούσαν τους συντελεστές επί ώρα. Παλλόμενη, η νεαρή ηθοποιός, κατέκτησε το κοινό, με την ερμηνεία και τον ρυθμό, μέσα σε μαγική ατμόσφαιρα. Η αρχαΐζουσα γλώσσα του συγγραφέα, διανθισμένη με την ντοπιολαλιά της πατρίδας του, συντείνουν στην επιτυχία της μαγικής συνταγής, παρ’ ότι τα συστατικά αυτά κάνουν πιο δύσκολο το εγχείρημα, για ένα κείμενο που, επιπλέον, δεν είναι θεατρικό έργο, αλλά ένα διήγημα, γραμμένο πριν έναν αιώνα.


Στην πόλη μας, δύο μέρες τώρα, δε μπόρεσε να γεμίσει το θεατράκι των 140 θέσεων. Και όσοι είδαν την παράσταση, το κλασικό μικρό κοινό του πνευματικού κέντρου δηλαδή, θεατρόφιλο ή από κάποια υποχρέωση παρόν, δεν έδειξε να ενθουσιάζεται και τόσο. Σε καμία περίπτωση όσο ενθουσιάστηκε ο επίσημος Τσάγκας βλέποντας τον πρώην επίσημο Ανυφαντή να κάνει παρέλαση.
Αυτή είναι η μικρή μας πόλη σήμερα, αλλά και αύριο δυστυχώς.


Κύριε Ελισάφ, βρίσκεται στην πόλη μας ο Δήμος Αβδελιώδης κι εσείς κάνετε απλά μια συνέντευξη τύπου μαζί του, και ανακοινώνετε ένα δελτίο τύπου για τις τρεις παραστάσεις. Αυτό. Μόνο. Και βγάλατε την υποχρέωση! Μόνο αυτό είστε ικανός να κάνετε; Δε λέω τα καταφέρνετε καλύτερα από τον προηγούμενο ιατρό. Αλλά αυτός είναι ο στόχος σας; Να φέρνετε στην πόλη ότι έτσι κι αλλιώς επισκέπτεται την περιφέρεια; Να ικανοποιείστε με ένα σταθερό κοινό 200 Γιαννιωτών οι οποίοι έχουν μία κάποια επαφή με τον πολιτισμό που παράγει η Αθήνα; 

Ολόκληρη η πόλη έχασε την ευκαιρία να ασχοληθεί και να γνωρίσει τους δύο μεγάλους, Αβδελιώδη και Βιζυηνό. Τα σχολεία, το πανεπιστήμιο, το πνευματικό κέντρο θα μπορούσαν να είχαν "προετοιμάσει" το έδαφος για να υποδεχτεί η πόλη τις παραστάσεις. Ο Αβδελιώδης θα μπορούσε να μιλήσει αυτές τις μέρες από το θεατράκι σε όλη την πόλη, μέσω του δικτύου με το οποίο παίζει ο κύριος Σκοπούλης, σε τάξεις, αίθουσες και πνευματικά κέντρα. Και άλλα διαφορετικά και πρωτόγνωρα θα υλοποιούσατε αν ακούγατε τους πολίτες σας, αν είχατε πραγματικό στόχο να προσφέρετε πολιτισμό σε όλους.

Έστω την τελευταία μέρα, ας μη χάσουμε την ευκαιρία να παρακολουθείσουμε την καλύτερη θεατρική παράσταση που παίχτηκε στα Γιάννενα τα τελευταία χρόνια. Την εποχή που η ελληνική γλώσσα πάει να αντικατασταθεί από τα ελληνικά του google translator, το κείμενο του Βιζυηνού κάνει το μυαλό να δουλέψει ξανά.
  

Τρίτη, 27 Μαρτίου 2012

Το έργο της Δημοτικής Αστυνομίας (δεύτερο μέρος)

Βεβαίως η Δημοτική μας αστυνομία ελέγχει και τα περίπτερα, το χώρο που αυτά καταλαμβάνουν, κάνοντας τις σχετικές συστάσεις. Σε κλιμάκια τουλάχιστον τριών αρβυλοφόρων, λόγω και της έλλειψης προσωπικού.


Περίπτερα σε συνοικίες της πόλης, τα οποία έχουν συγκεκριμένη πελατεία της γειτονιάς, την οποία έτσι κι αλλιώς σέβονται και ενοχλούν ελάχιστα.
Στο μέλλον προγραμματίζεται και ο έλεγχος των κεντρικών περιπτέρων, τα οποία ενοχλούν όλο τον κόσμο χωρίς ίχνος σεβασμού.


Όπως π.χ. το παλιο-περίπτερο έξω ακριβώς από το Δημαρχείο, το οποίο με τις λαμαρίνες του φράζει αποφασιστικά τα δύο τρίτα της ξεθωριασμένης διάβασης πεζών.

Κυριακή, 18 Μαρτίου 2012

Για την κάθοδο των 25

Την Παρασκευή ήρθε στην πόλη μας, στην επαρχία, από την Αθήνα, ο Γ.Γ. του ΕΟΤ, Γ. Κολέτσος για να ενώσει όλους τους φορείς σε δύο ξεχωριστές συσκέψεις. Και οι φορείς του διάβασαν με τη σειρά τους κατεβατά αιτημάτων, ότι νά 'ναι και όπως νά 'ναι. Ευγενικός άνθρωπος ο Γ.Γ. έκατσε και τους άκουσε, τι να κάνει;

Δίνει συνέντευξη στον Ηπειρωτικό Αγώνα την επομένη και ξεσπάει, ύστερα από τις σχετικές ερωτήσεις της δημοσιογράφου:  

"...Ξέρετε πόσους tour operators φέραμε πέρσι στα Γιάννενα; Παρά πολλούς. Αυτά τα έχει κάνει ο ΕΟΤ. Αλλά κανείς δεν λέει τίποτα. Θα βγει ο ξενοδόχος ή ο πολιτικός, θα πει ότι πήγε στο Ισραήλ και έκανε ραντεβού με tour operators, και κανείς δεν λέει ότι ο ΕΟΤ τα κανόνισε αυτά. 

...Ενώ κατηγορούμε όμως τον ΕΟΤ, τι να πει κανείς για τη σύσσωμη αποστολή της Περιφέρειας Ηπείρου; Την πρώτη μέρα εμφανίστηκαν 25 άτομα στο περίπτερο και μετά τη συνέντευξη Τύπου το μεσημέρι, την οποία την κανόνισε ο ΕΟΤ και κανείς δεν είπε τίποτα, έφυγαν όλοι και έμειναν μόνο οι επιχειρηματίες και ο πρόεδρος του επιμελητηρίου. Μερικοί για να πάνε να δουν τους Άγιους Τόπους. Θα πρέπει και εσείς να αναρωτηθείτε ποιους στέλνετε για να έχουν τα πέντε λεπτά δημοσιότητάς τους."


Στη φωτογραφία: Ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ κ. Γιώργος Κολέτσος, ο Πρέσβης στο Ισραήλ κ. Κυριάκος Λουκάκης και ο διεθνής μπασκετμπολίστας κ. Θοδωρής Παπαλουκάς.


Σάββατο, 17 Μαρτίου 2012

Ειδικό λακκουβόχημα

Εντοπίσαμε το ειδικό λακκουβόχημα το οποίο ανέλαβε δράση μετά τις πολλές καταγγελίες που δέχτηκε ο Δήμος για τις αμέτρητες λακκούβες που γέμισε η πόλη μας. Ειδικά τώρα που οι βροχές σταμάτησαν και οι λακκούβες είναι ορατές.

Ένα μοναδικό όχημα, το οποίο δεν κυκλοφορεί πουθενά αλλού στην Ευρώπη. Πώς θα μπορούσε άλλωστε χωρίς φανάρια, προφυλακτήρα και τόσα άλλα άκρως επικίνδυνα για την κυκλοφορία των οχημάτων χαρακτηριστικά.
Ο συνοδηγός του λακκουβοχήματος, με ειδικό εργαλείο - τσουγκράνα με στυλιάρι, εφαρμόζει επιδέξια την πίσσα από τον κουβά, στη λακκούβα του δρόμου. Η συγκεκριμένη τεχνική εγγυάται το βούλωμα της λακκούβας για περισσότερα από πέντε 24ωρα, ανάλογα και με τις καιρικές συνθήκες.
Επίσης είναι και πολλή οικονομική καθώς δεν απαιτούνται κανενός είδους μέτρα ασφαλείας, προστασίας, σήμανσης.


Νέα Ιωάννινα, νέες οπτικές ίνες, νέες λακκούβες, νέος τρόπος βουλώματος. Ναι, μια από τα ίδια. 

Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2012

Αντιδήμαρχος Μπέγκας, τώρα και πρόεδρος

Θωμάς Μπέγκας, μηχανολόγος μηχανικός, με αρμοδιότητες: Καθαριότητας, Ανακύκλωσης, Συντήρησης Έργων και Πρασίνου εκτός της συντήρησης των κάθε είδους τεχνικών έργων του Δήμου (κτιριακών, οδοποιίας, υπαίθριων χώρων), της μελέτης, του σχεδιασμού και της εκτέλεσης έργων και συντήρησης πρασίνου, της συντήρησης έργων για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας του δήμου και της διαχείρισης των κοιμητηρίων, Την Πολιτική προστασία στο επίπεδο του Δήμου, Την προστασία και αναβάθμιση του τοπικού, φυσικού, αρχιτεκτονικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, με τη λήψη των κατάλληλων μέτρων και τη ρύθμιση των σχετικών δραστηριοτήτων.

Επειδή ακούστηκε πολύ το όνομα του κυρίου αντιδημάρχου αυτές τις μέρες, να θυμηθούμε τις αρμοδιότητές του. Κι επειδή ως φαίνεται τα κατάφερε μια χαρά στα πιο πάνω καθήκοντά του στην πόλη μας, και του περισσεύει και χρόνος, είπε να ασχοληθεί με τον φάκελο διαχείρισης στερών αποβλήτων για ολόκληρο το νομό.

Και μιας που τον έφερε η κουβέντα, ας δούμε τι κατάφερε σε μόλις έξι μήνες ο κύριος αντιδήμαρχος, όπως ο ίδιος μας ενημέρωσε με τον πρώτο (και τελευταίο;) απολογισμό των Νέων Ιωαννίνων:

"Ο τομέας της καθαριότητας είναι από τους πλέον ευαίσθητους και κρίνεται καθημερινά. Κατά τους πρώτους έξι μήνες, επανήλθε στην υπηρεσία το προσωπικό που είχε μεταφερθεί σε άλλους τομείς του Δήμου, έγινε συνολικός επανασχεδιασμός με κριτήριο την ίση παροχή υπηρεσιών σε όλες τις συνοικίες της πόλης και υλοποιήθηκαν δράσεις στοχευμένες όπως σε σχολεία και σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος.

Το πιο σημαντικό όμως, είναι ότι στο διάστημα αυτό, άνοιξε για το Δήμο Ιωαννιτών ο φάκελος «Ανακύκλωση».
Ήδη ολοκληρώθηκε η διαδικασία για την έκδοση άδειας αποκομιδής απορριμμάτων, την οποία δεν διέθετε ο Δήμος Ιωαννιτών. Με την διασφάλισή της, ανοίγει ο δρόμος για να μπορέσουμε να καταθέσουμε ολοκληρωμένη πρόταση στο ΕΣΠΑ ώστε να ανανεώσουμε τον στόλο του Δήμου και να προμηθευτούμε σύγχρονα μέσα που θα μας επιτρέψουν να προχωρήσουμε και το πρόγραμμα ανακύκλωσης.
Ο Δήμος παρακολουθεί και συμμετέχει σε όλες τις διαδικασίες που αφορούν στη λειτουργία του ΧΥΤΑ Ελληνικού, όπως και στις διαδικασίες χωροθέτησης του εργοστασίου επεξεργασίας στερεών αποβλήτων.
Το πρόβλημα της αποκομιδής στις δημοτικές ενότητες αντιμετωπίστηκε με την ανάθεση σε ιδιώτες, σύστημα που είχαν επιλέξει και στο παρελθόν οι τότε δημοτικές αρχές.
Στις προτεραιότητες του τομέα είναι η χωροθέτηση δεύτερου εργοταξίου, ενώ σε συνεργασία με την τεχνική υπηρεσία σχεδιάζεται στο πλαίσιο του έργου των πεζοδρομήσεων του κέντρου της πόλης, ένας σύγχρονος τρόπος αποκομιδής στο όριο του έργου αυτού. Το έργο θα είναι πιλοτικό με στόχο την επέκτασή του."

Και τέλος το προσωπικό προεκλογικό μήνυμα του κύριου αντιδημάρχου, για να έχουμε μία ολοκληρωμένη εικόνα του νέου προέδρου του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων του Νομού Ιωαννίνων:

"Η αγάπη μου για την πόλη στην οποία γεννήθηκα και ζω, προσδιορίζει την ενεργό συμμετοχή μου στην προσπάθεια που κάνει η παράταξη – Ενότητα Πολιτών – Νέα Γιάννενα – για να αλλάξουμε την πόλη μας, ν’ αλλάξουμε τη ζωή μας.
Η πολυτέλεια του χαμένου χρόνου δεν υπάρχει πια για κανέναν μας."





Τρίτη, 13 Μαρτίου 2012

Open Plans for an Open Society

Open Plans, ένας μη κερδοσκοπικός τεχνολογικός οργανισμός, με έδρα τη Νέα Υόρκη, ο οποίος βοηθάει και συμβουλεύει τις διοικήσεις των πόλεων. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας προσπαθούν να αλλάξουν τον τρόπο που αλληλεπιδρούν οι πολίτες και οι πόλεις. Στοχεύουν στη βελτίωση της ζωής εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, με τον "ανοιχτό κώδικα", τα "ανοιχτά δεδομένα" και τη "βιώσιμη κινητικότητα".

Μία ομάδα 60 νέων, από τα καλύτερα μυαλά του κόσμου, επιστήμονες, τεχνικοί, διαφημιστές, bloggers, σκηνοθέτες, δημοσιογράφοι. Τα έργα τους, το ένα πιο εντυπωσιακό από το άλλο και σκορπισμένα σε όλο τον σύγχρονο κόσμο.


Στην Ελλάδα, o Γεωπληροφοριακός Χάρτης της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), είναι μία διαδικτυακή εφαρμογή που στήθηκε πάνω στο ανοιχτό λογισμικό της OpenGeo και παρέχει γεωχωρικά δεδομένα της ΡΑΕ χωρίς οικονομική επιβάρυνση προς κάθε ενδιαφερόμενο.

Χρειάζεται κανείς μέρες για να περιπλανηθεί στις δράσεις, και να καταλάβει τα όσα έχουν καταφέρει οι τύποι του OpenPlans τα τελευταία χρόνια.

Στις μέρες μας οι πολίτες έχουν αρχίσει να απαιτούν καλύτερη πρόσβαση σε πληροφορίες στις κοινότητές τους. Η νέα εποχή της τεχνολογίας της πληροφορίας, δημιουργεί τα εργαλεία που θα φέρουν νέες "πράσινες" λύσεις. Οι πόλεις και οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο αρχίζουν να ανταποκρίνονται και ο οργανισμός OpenPlans.org είναι μία από τις απαντήσεις στη νέα εποχή της πληροφορίας, σχεδιάζοντας "έξυπνες πόλεις" ήδη από το 1999.

 Οι ίδιοι δηλώνουν πως οι σύγχρονες πόλεις λειτουργούν καλύτερα εάν εκμεταλλεύονται τις ικανότητες και τις γνώσεις των πολιτών τους, καθώς και την εμπειρία και τις γνώσεις των άλλων πόλεων. Για να πετύχει αυτό, θα πρέπει να ανοίξουν οι διαδικασίες στις πόλεις προς τους πολίτες και να ενθαρρυνθεί η συμμετοχή και ανταλλαγή πληροφοριών. [πηγή sustainable cities]

From the Netherlands to America: Translating the World's Best Bikeway Designs from Streetfilms on Vimeo.

Δευτέρα, 12 Μαρτίου 2012

Της κακοκαιρίας

Καθώς ετοιμαζόμαστε να δεχτούμε τα απανωτά κύματα τουριστών, με τόσα τουριστικά φυλλάδια που μοιράζονται, θέλουμε να συμβάλουμε με κάποιες τουριστικές οδηγίες:

Με την κακοκαιρία λοιπόν, ιδίως με τον δυνατό άνεμο η λίμνη μας αποκτά άλλο πρόσωπο, άγριο και ενδιαφέρον. Κύματα σηκώνονται και προσπαθούν να βγουν στη στεριά. Μια βόλτα στο Μώλο με καλό ντύσιμο, μπορεί να γεμίσει εύκολα τη μνήμη της φωτογραφικής μηχανής.
Θα σας εντυπωσιάσει το ναυτικό δέσιμο με περίπλοκους ναυτικούς κόμπους που μόνο οι ναυτικοί μπορούν να δέσουν, πλοίων με τα κοντινά πλατάνια. Δε συναντάται κάτι παρόμοιο πουθενά στην Ευρώπη. Μόνο στην πόλη μας. Έχετε το νου σας μόνο μη σκοντάψετε στο ναυτικό αυτό σχοινί.


Αν είστε τυχεροί και έχει προηγηθεί βροχόπτωση, θα μπορέσετε να βγάλετε ωραίες φωτογραφίες με αντανακλάσεις στην περιοχή της πύλης του Κάστρου δίπλα στην Κυρα-Φροσύνη. Τα νερά αναβλύζουν από ειδικό φρεάτιο αποχέτευσης, για το σκοπό αυτό και απλώνονται στον δρόμο. Έχετε το νου σας μη πατήσετε τα νερά γιατί δεν είναι καθαρά, θα το καταλάβετε άλλωστε από τη μπόχα.


Τέλος θα ενημερωθείτε για τη δύναμη και την κατεύθυνση του ανέμου από τις καινοτόμες ανεμοδούρες των Νέων Ιωαννίνων που βρίσκονται σε όλη τη διαδρομή. Μία ιδέα των αρμόδιων αντιδημάρχων, οι οποίοι είναι αρμόδιοι για ορισμένα θέματα αντί του δημάρχου. 




Σάββατο, 10 Μαρτίου 2012

Cycling situation in Municipality of Ioannina

. . .
"The city of Ioannina, is located in northwestern Greece, lying at the western side of lake Pamvotis, and at an elevation of 600 m above sea level...
...The city is a popular tourist destination for Greek people but tourists from other - mainly European- countries visit as well, and is estimated that 250.000 tourists are received annually.
...The Municipality has adopted a number of policies in order to promote the use of bicycles as a means of urban mobility:
  • It has created 2 large parking areas (one in the main central square and the other by the lake)
  • It has continuously grown the size of pavements where appropriate, as well as making new streets with cobble stone in order to limit the speed of cars.
  • Lastly, a traffic study Is being conducted in order to face the mobility problem as a whole, while also providing for the expansion of cycle ways in the current narrow streets, as well as unifying the historic centre into a pedestrian zone.
...Another problem is represented by the presence of street dogs and by the high temperature in the summer. Other gaps include the lack of specific cycling information for tourists, the lack of regular meetings, the absence of a real cycling policy and the scarce attitude of the citizens to use the bikes as urban transport mean. A positive aspect if the presence of two cycling stations for bike sharing: one in the city centre (for shopping) and one along the lake (for tourists).

...There are some places that rent bicycles, and the Municipality in the past has had experience with providing bicycles for people’s mobility, at no fee. Through the CYCLO program, we aim to find good practices, in order to face problems that arose in the past, as well as to provide again the means for people to enjoy cycling."


Τα παραπάνω αποτελούν τα καλύτερα σημεία του εκτενούς κειμένου που υποχρεώθηκε να συντάξει ο Δήμος μας στα εγγλέζικα, προκειμένου να υλοποιήσει το "πρόγραμμα CYCLO" όπως αποκαλείται, της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Διαβάστε περισσότερα στη διεύθυνση  www.cyclingcities.eu

Αυτή είναι λοιπόν η κατάσταση (situation) ότι αφορά το ποδήλατο στην πόλη μας. Δε μπορέσαμε να τη βρούμε αλλού, ούτε στα ελληνικά, στα οποία θα είναι δύσκολο να μεταφραστεί.

(Επειδή το ψάξαμε πάντως, οι street dogs δεν έχουν έρθει στα Γιάννενα, ούτε φαίνεται να έχουν ενοχλήσει ποτέ ποδηλάτες.)


Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το "πρόγραμμα CYCLO" όπως αποκαλείται, δε μπορείτε να βρείτε στη σελίδα του Δήμου. Υπάρχει όμως ειδική παρουσία στο facebook (υποχρέωση κι αυτή;) η οποία έχει σιγήσει από τον Νοέμβρη όταν ρωτήσαμε:
"Τελικά, μία εβδομάδα μετά τις συναντήσεις των ομάδων εστιασμένης συζήτησης, υπάρχει κάτι να ανακοινώσετε? Αυτή η σύντομη αναφορά στα αποτελέσματα? Η συμφωνία υπογράφτηκε? Θα δημοσιευτεί κάπου? Υπάρχουν άλλα πρακτικά?"

για να πάρουμε την άμεση κατατοπιστικότατη απάντηση:
"Οι σχετικές ανακοινώσεις, θα γίνουν όταν ολοκληρωθούν όλες οι σύνομες διαδικασίες, όπως καθορίζονται από την Ε.Ε. και την Εθνική Νομοθεσία βάσει των οποίων λειτουργεί το πρόγραμμα στον Δήμο Ιωαννιτών."



Παρασκευή, 9 Μαρτίου 2012

EuroVelo και ποδηλατικός τουρισμός

EuroVelo είναι μία δράση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατιστών (ECF) για να αναπτυχθεί ένα δίκτυο υψηλής ποιότητας ποδηλατικών διαδρομών, οι οποίες συνδέουν όλη την Ευρώπη. Οι διαδρομές αυτές χρησιμοποιούνται από τουρίστες οι οποίοι διανύουν μεγάλες αποστάσεις με τα ποδήλατά τους, καθώς και από τον τοπικό πληθυσμό για πιο καθημερινές μετακινήσεις.



Αποτελείται σήμερα από 14 διαδρομές και προβλέπεται ότι το δίκτυο θα ολοκληρωθεί ουσιαστικά μέχρι το 2020.


Η διαδρομή 8 ενώνει το Cádiz της Ισπανίας με την Κύπρο και διανύει 5.888 χλμ. περνώντας από τα μέρη μας. Διαβάστε εδώ λεπτομέρειες σχετικά με τη συγκεκριμένη διαδρομή η οποία διαπερνά την Ήπειρο. Θα διαβάσετε στα εγγλέζικα, πως δεν έχει υλοποιηθεί ακόμη το κομμάτι της διαδρομής που διέρχεται το Μαυροβούνιο (180 χλμ.), την Αλβανία (460 χλμ.) και την Ελλάδα φυσικά (580 χλμ.).

Μήπως να αφήσουμε τα φυλλάδια για λίγο και να πάρουμε σοβαρά το θέμα τουρισμός;
Μήπως κάποιος που γνωρίζει εγγλέζικα, να επικοινωνήσει με τους ανθρώπους της EuroVelο για αρχή;

Κάποιες σχετικές πληροφορίες ακόμη. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε αναθέσει το 2009 μία πρωτοποριακή μελέτη με τίτλο "Το Ευρωπαϊκό Δίκτυο ποδηλατοδρόμων, EuroVelo: Προκλήσεις και Ευκαιρίες για τον Αειφόρο Τουρισμό". Τον προηγούμενο μήνα, θεωρώντας ιδιαίτερα σημαντικό τον ποδηλατικό τουρισμό, ανέθεσε την επικαιροποίησή της. [πηγή]



Την αρχική μελέτη του 2009 μπορείτε να τη διαβάσετε και στα ελληνικά εδώ. Αντιγράφουμε ένα μικρό απόσπασμα:
"Οι ποδηλάτες έχουν ως κίνητρο λόγους υγείας  (σωματική δραστηριότητα), τη χαλάρωση και ταυτόχρονα τη γνωριμία με μια άλλη περιοχή.  Στοιχεία όπως το χαμηλό κόστος της ποδηλασίας, τα εντυπωσιακά τοπία ή το περιβάλλον  (αν και το τοπίο είναι σημαντικό) και η άνεση δεν αποτελούν πρωταρχικούς παράγοντες. Από την άποψη των χαρακτηριστικών της διαδρομής,  οι πλέον σημαντικοί παράγοντες είναι η ασφάλεια  (μικρή κυκλοφοριακή πυκνότητα),  η ευχρηστία  (σήμανση),  η ποικιλία των διαδρομών και οι δυνατότητες διαμονής/εστίασης.  


Μικρότερης σημασίας παράγοντες είναι το ενημερωτικό υλικό,  η πρόσβαση στις δημόσιες συγκοινωνίες,  η πυκνότητα των διαδρομών του δικτύου,  τα συνεργεία ποδηλάτων και οι υποδομές στους χώρους ανάπαυσης. Η αναλογία των τουριστών που διανυκτερεύουν προς αυτούς που κάνουν ημερήσιες εκδρομές ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με το δίκτυο διαδρομών, την περιοχή και την εκάστοτε διαδρομή."

Θα προσέξατε πως αυτοί οι τουρίστες δε θέλουν την Εγνατία, από την οποία τόσα περιμένουμε.


Discover Epirus by bike??

Πέμπτη, 8 Μαρτίου 2012

Στρατηγική προβολή & ταυτότητα τόπου


Ένα εντυπωσιακό συνέδριο σκέφτηκαν και προγραμμάτισαν με τον καλύτερο τρόπο στο Βόλο: 
1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Marketing & Branding Τόπου (Στρατηγικής Προβολής & Ταυτότητας Τόπου) 

και Εκδηλώσεις Αστικού Πολιτισμού. 
30 Μαρτίου – 1 Απριλίου 2012, Βόλος
.

Ένα συνέδριο που φαίνεται πως τα έχει όλα. IDEATOPOS.org η διεύθυνση. Ενθουσιαστείτε κι εσείς με το πρόγραμμα, την οργάνωση, τις εκδηλώσεις. Φανταστείτε να συμμετείχε και ο δικός μας τόπος, έστω ως επισκέπτης, μήπως και ανοίξει λίγο το περίκλειστο από βουνά μυαλό μας.

IDEA|TOPOS 2012 from IDEA|TOPOS on Vimeo.
Διοργάνωση: Τμήμα ΜΧΠΠΑ Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Imagine the City

Εισηγητές από όλη την Ελλάδα έχουν να παρουσιάσουν και να αναλύσουν παραδείγματα, ιδέες, λύσεις. Η Ήπειρος φυσικά απούσα. Τι να δείξει και ποιος; Μήπως να στείλουμε μια κούτα φρέσκα φυλλάδια;
Ακούς τους δικούς μας να μιλάνε για τουρισμό, ο οποίος τελευταία έγινε αστεία τοπική καραμέλα, και νομίζεις πως ζεις είκοσι χρόνια πίσω. Μήπως θα πάει κάποιος από αυτούς να ακούσει, να μάθει, να βρει συνεργάτες;
- Δεν προλαβαίνουμε, ετοιμάζουμε ταξίδι και φέτος στην Κύπρο, τους τελείωσαν τα φυλλάδιά μας στην κυπριακή γλώσσα.


Τετάρτη, 7 Μαρτίου 2012

Το έργο της Δημοτικής Αστυνομίας (πρώτο μέρος)

Δεν έχει αναγνωριστεί νομίζουμε όσο του αξίζει το έργο της δημοτικής αστυνομίας της πόλης μας. Θα προσπαθήσουμε τις επόμενες ημέρες να το αναδείξουμε εμείς. 

Έξω από το Δημαρχείο λοιπόν, δεν υπάρχει περίπτωση δημότης να σταθμεύσει ατιμώρητα σε περιοχή με διαγράμμιση, ούτε και για πέντε λεπτά για να πεταχτεί στη διπλανή τράπεζα, αν δεν είναι γνωστό πρόσωπο της πόλης (ή του δημοτικού αστυνόμου). 
Ο έμπειρος δημοτικός αστυνόμος την κατάλληλη στιγμή θα πεταχτεί πίσω από το περίπτερο, θα βγάλει με αποφασιστικές κινήσεις το μπλοκάκι του και θα περιμένει τον παραβάτη δημότη να παρακαλέσει, να ζητήσει συγνώμη και αν πείσει να γλιτώσει ίσως την κλήση (εικόνα 1).


Στην εικόνα 2, φαίνεται χαρακτηριστικά αυτοκίνητο σε περιοχή με διαγράμμιση. Προσοχή όμως, σύμφωνα με τον κανονισμό της δημοτικής αστυνομίας, δεν πρόκειται για παράβαση, γιατί ο οδηγός είναι και γνωστός των δημοτικών αστυνόμων, αλλά επιπλέον και γνωστό πρόσωπο της πόλης, αφού πρόκειται για τον Δήμαρχο των Νέων Ιωαννίνων Φίλιππα Φίλιο.

  

Κυριακή, 4 Μαρτίου 2012

Έρχονται τουρίστες!

Πρόσφατοι τίτλοι τοπικών μέσων: "Η Περιφέρεια αρωγός της ανάπτυξης της Κρουαζιέρας στην Ήπειρο". "Στόχος της Περιφέρειας Ηπείρου η τουριστική αγορά της Σερβίας". "Η Περιφέρεια Ηπείρου στην Τουριστική Έκθεση στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας". "Σημαντικό βήμα για την προβολή της Ηπείρου η επίσκεψη στο Ισραήλ". "Ενθαρρυντικά μηνύματα για την τουριστική συνεργασία της Ηπείρου με το Ισραήλ". "Στη Διεθνή Έκθεση του Τελ – Αβίβ μετέχει η Περιφέρεια Ηπείρου". "Στους χρυσούς προορισμούς η πόλη των Ιωαννίνων". Και άλλα πολλά φυλλάδια.

Και τα αποτελέσματα δεν άργησαν να φανούν.
Ο πρώτος Ισραηλινός τουρίστας είναι ήδη καθ' οδόν. 


Ο Sacha Noam Baron Cohen έρχεται στα Γιάννενα.
Ίσως προλαβαίνουμε μέχρι την πρώτη άφιξη, να διορθώσουμε την επίσημη τουριστική προβολή της περιφέρειάς μας στο δίκτυο, το πεντάγλωσσο, αστείο EPIRUSDISCOVER, το οποίο προτείνει να ταξιδέψετε στα Γιάννενα με Ολυμπιακή και Aegean (!!) ενώ ενημερώνει για τα δρομολόγια των πλοίων στην Ηγουμενίτσα που έγιναν το 2006 (!!).  Περιττό να πούμε πως το περιεχόμενο των σελίδων είναι τουλάχιστον για γέλια, κυρίως το ξενόγλωσσο, και δεν έχει επικαιροποιηθεί από το 2006. Να φανταστείτε κύριε Καχριμάνη, δεν περιέχει ούτε τις τουριστικές επιχειρήσεις της οικογένειάς σας στην πόλη.

  

Ίσως προλαβαίνουμε να διορθώσουμε και τον Νέο XENAGOS.IOANNINA.GR, μία υπερσύγχρονη εφαρμογή περασμένης δεκαετίας, για την οποία τόσα έχουν γραφτεί, η οποία δεν είναι για γέλια, αλλά για κλάματα. 


Κι άλλα πολλά πιθανόν να μπορούν να γίνουν γρήγορα, τα παραπάνω όμως βγάζουν μάτι! Αν σας φαίνεται πολύ πολύ δύσκολο, στείλτε μας τους κωδικούς να το κάνουμε εμείς...

Δεν υπάρχουν, είναι εμπνευσμένες όμως από τα σημερινά Νέα Γιάννενα.
Σε μια άλλη πόλη ίσως, θα διαμαρτύρονταν εντόνως ο σύλλογος διδασκόντων ξένων γλωσσών ή ο σύλλογος μεταφραστών για τα ξενόγλωσσα κείμενα. Ο σύλλογος εταιριών πληροφορικής ή ο σύλλογος μηχανικών πληροφορικής θα διαμαρτύρονταν για το χάλι των εφαρμογών. Ο σύλλογος επαγγελματιών τουρισμού θα είχε ξεσηκωθεί, ενώ και οι σημερινοί τουρίστες θα δημοσίευαν τα παράπονά τους σε σχετική υπηρεσία.

Σάββατο, 3 Μαρτίου 2012

Θεσσαλονίκη: Πολλές ιστορίες, μια καρδιά.

Thessaloniki: Many stories, one heart.

Το νέο λογότυπο της πόλης!

«Ποιά πόλη: Θεσσαλονίκη. Μια πόλη–μωσαϊκό. Οι ψηφίδες της είναι φυλές, κουλτούρες, μουσικές, ιστορίες, είναι οι άνθρωποι. Είναι οικήματα, τείχη, δρόμοι, προβλήτες. Είναι γεγονότα, συναλλαγές, πολιτική, τέχνη.
Είναι ποντοπόρα πλοία, ιστιοπλοϊκά, οκτάκωποι, ψαράδικα.
Είναι εδέσματα, καφέδες, κρασιά, αποστάγματα. Όλα ψηφίδες.
Πολύχρωμα, ακανόνιστα, ασήμαντα θραύσματα της ιστορίας και της τύχης, που κινούνται και ανασυντίθενται πάνω στην αμμοδόχο της Θεσσαλονίκης και σχηματίζουν κάθε φορά μια νέα εικόνα στα μάτια του επισκέπτη.»  [πηγή]

«Είναι θετικά τα μηνύματα που λαμβάνουμε μέχρι σήμερα για το νέο branding. Για να είμαι ειλικρινής περίμενα να ακούσω γκρίνιες γιατί στο σήμα δεν υπάρχει ο Λευκός Πύργος ή ο Μέγας Αλέξανδρος, αλλά, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν έχουν προκύψει τέτοια ζητήματα. Αυτό βέβαια τελικά δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία, διότι το στοίχημα που έχουμε να κερδίσουμε είναι να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον στο εξωτερικό και σε λίγα χρόνια το λογότυπο να αποτελεί το σήμα κατατεθέν της πόλης», δηλώνει ο κ.Χέλμης, πρόεδρος της εταιρείας Colibri.


...ενώ για τις επόμενες εβδομάδες ετοιμάζεται και η νέα παρουσία της πόλης στο διαδίκτυο.

Παρασκευή, 2 Μαρτίου 2012

Ελλάδα – Iσραήλ 2012-2014: Διμερής Συνεργασία

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι του Δελτίου Τύπου του Δήμου για την επιτυχημένη αποστολή στο Ισραήλ και άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα θετικά αποτελέσματα:
Η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας έσπευσε να προ-δημοσιεύσει την προκήρυξη «Ελλάδα – Iσραήλ 2012-2014: Διμερής Συνεργασία Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε&ΤΑ) Ελλάδας – Ισραήλ 2012-2014 προς όφελος των επιχειρήσεων».

Στόχος είναι η ενθάρρυνση των ελληνικών επιχειρήσεων για συνεργασία με επιχειρήσεις του Ισραήλ, μέσω της από κοινού εκτέλεσης έργων Έρευνας & Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε&ΤΑ) μεγάλης κλίμακας, με την ενδεχόμενη συμμετοχή και Ερευνητικών και Τεχνολογικών φορέων από την Ελλάδα ή το Ισραήλ.
Η συνεργασία θα  είναι ανοιχτή  σε επιστημονικά  θεματικά πεδία κοινού ενδιαφέροντος.
Περισσότερες πληροφορίες θα βρουν οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις εδώ.

Θα μπορούσε να γίνει κάτι με το γνωστό εβραϊκό προικοσύμφωνο που βρίσκεται στο δημοτικό μουσείο. Αλλού τα προικοσύμφωνα τα έχουν συνδέσει ήδη με την τεχνολογία: Γαμήλια συμβόλαια στον ελληνικό χώρο 1500-1830 από το Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών.

Πέμπτη, 1 Μαρτίου 2012

Μοιραίοι για τη λίμνη οι εμπλουτισμοί

"...όμως μελέτες του Φορέα και του Πανεπιστημίου κατέδειξαν, ότι οι εμπλουτισμοί αυτοί στάθηκαν μοιραίοι για την εξέλιξη του φυσικού οικοσυστήματος της λίμνης.

Αυτά μεταξύ άλλων δήλωσε ο πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης της Λίμνης Παμβώτιδας, Π. Τσουμάνης πριν μία εβδομάδα.


Μέχρι σήμερα δεν έχει επέμβει Εισαγγελέας να ερευνήσει το θέμα. Και ούτε φαίνεται να ασχολείται κανείς. Όχι, δε θα λογοδοτήσει κανείς υπεύθυνος για τους καταστροφικούς εμπλουτισμούς. Με αυτά θα ασχολούμαστε τώρα...

Καλό μήνα!